VISSERS N.V.

Drunen

Maastricht

 

 

 
 
   
Foto's en informatie uit het archief van Vissers in beheer bij Jan de Pinth tenzij anders vermeld  
   
 
De rijke historie van VISSERS begint al in het jaar 1856, vanaf dat jaar kom je die naam regelmatig tegen bij inschrijvingen op publieke werken, oprichter Jan Vissers begint aanvankelijk met het verbeteren van landbouwgronden rondom de gemeente Drunen.

Het eerste echte werk waarvoor hij inschrijft in een onderhoudsbestek " Herstelling Baardewijkse overlaat", de aanbesteding mislukt toch moet er meteen achterstallige werkzaamheden worden uitgevoerd en voor een bedrag van 1000 gulden word dit werk gegund aan Jan Vissers, een tweede bestek word aangenomen voor 2249 gulden en word opgeleverd in 1857, aan alle voorwaarden en eisen is voldaan en voor het eerst is er sprake van het aannemingsbedrijf J.VISSERS.

Jan Vissers krijgt zeven kinderen waarvan de jongste Martinus zijn vader opvolgt in 1879 Jan is dan 67 jaar, Martinus geeft het stokje in 1937 door aan zijn zoon Jan die echter ernstig ziek word en niet meer bij machte is om het bedrijf te leiden, zo kwam het dus dat zoon Godefridus Johan, onze Jo zoals hij thuis genoemd werd de leiding op zich nam.

Jo was zijn carrière in de wegenbouw in 1928 begonnen bij Rijkswaterstaat echter het vak leerde hij in de drie jaar dat hij bij de collega wegenbouwer P.C. Zanen werkte o.a. als molenbaas op een asfaltmolen, werken en zelf doen luidde daar het devies ! In 1931 overleed Martinus en het bedrijf werd voortgezet onder de naam G.J.VISSERS, onder de leiding van Jo groeide het bedrijf en werd er geïnvesteerd in modern materieel, in 1943 word het bedrijf een N.V.

 

 
0002

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Martinus Vissers

 

 
0003

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Godefrides Johan (Jo) Vissers (1906-1990)

 

 

 
0005

 

Het eerste onderhoudsbestek uit 1856 waarvoor Jan Vissers inschrijft

 

 

 
4801

 

Aanleg riolering

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

Foto M.C.(Rinus) van der Staak

 

   
4802

 

Aanleg riolering

PRIESTMAN dragline met 400 liter bak geplaatst op een DAIMOND halftrack let op de extra steunwielen onder de uithouders aan de achterzijde !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

Foto M.C.(Rinus) van der Staak

 

   
4803

 

Aanleg riolering

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

Foto M.C.(Rinus) van der Staak

 

   
4804

 

Aanleg riolering

Let op de de melkboer met paard en wagen en de bakker op de bakfiets !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

Foto M.C.(Rinus) van der Staak

 

   
4805

 

ZETTELMEIJER en MAFFEI wals

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

Foto M.C.(Rinus) van der Staak

 

   
4901

Drunen

Bitumensproei truck

 

 

 

 

 

 

 

Foto Streekarchief Heusden en Altena

1949

   
4902

Drunen

Bitumensproei truck

 

 

 

 

 

 

 

Foto Streekarchief Heusden en Altena

1949

   
4905

Advertentie

 

 

 

Limburgsch dagblad

1949

   
5001

Machinaal bestraten, een eigen ontwikkeling op deze manier kon men ongeschoolde arbeiders aan het werk zetten wat natuurlijk economische voordeel betekende.

 

 

 

 

 

 

 

Begin Jaren '50

   
5002

Duidelijk is de transportband zichtbaar waarmee de stenen werden aangevoerd.

En opzichters waren er genoeg in die tijd !!!

 

 

 

 

 

 

 

Begin Jaren '50

 

   
5003

 

SONCO trilplaat

 

 

 

 

 

 

 

Begin Jaren '50

 

   
5004

 

Inwassen van het straatwerk

 

 

 

 

 

 

 

 

Begin Jaren '50

 

   
5010

Advertentie

Limburgsch dagblad

1950

   
5020

 

Aanleg riool met een KRUPP-DOLMAN dieplepel

 

 

 

 

 

 

 

Begin Jaren '50

   
5021

 

Aanleg riool met een KRUPP-DOLMAN dieplepel

 

 

 

 

 

 

 

Begin Jaren '50

   
5022

 

Aanleg riool met een KRUPP-DOLMAN dieplepel

 

 

 

 

 

 

Begin Jaren '50

   
5023

 

Aanleg riool met een KRUPP-DOLMAN dieplepel

 

 

 

 

 

 

 

Begin Jaren '50

   
5030

Venray - Langstraat

Egaliseren puinfundatie met een WAKEFIELD grader

 

 

 

 

 

 

Foto archief Venray

Begin Jaren '50

   
5031

Venray - Langstraat

Verdichten puinfundatie

 

 

 

 

 

 

Foto archief Venray

Begin Jaren '50

   
5035

Venray

MAFFEI tandemwals gewicht 3 ton, de rollen gevuld met water 5 ton.

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

Foto M.C.(Rinus) van der Staak

 

   
  Na de oorlog worden de eerste wegenbouw werkzaamheden in Limburg uitgevoerd, in 1948 vind hier de eerste eigen asfalt productie plaats in een door stoom aangedreven ENSINK asfaltmolen, de eerste molenbaas L. Vissers krijgt zijn opleiding bij collega wegenbouwer P.C. Zanen.     
   
5101

Nuth

ENSINK asfaltmolen aangedreven door stoom en een capaciteit van 15 ton/uur

 

 

 

 

 

 

Begin Jaren '50

 

   
5102

Nuth

ENSINK asfaltmolen

Asfalt maken was een arbeidsintensief werk, het benodigde zand en grind moest per kruiwagen naar de molen worden getransporteerd de vulstof per zak en  ook het stoken van de stoomketel was natuurlijk handwerk zo waren er rondom de molen wel een man of 15 werkzaam

 

 

Begin Jaren '50

 

   
5103

Berg en Terblijt

De eerste asfaltafwerkmachine  Asfalt  een ALFELDER

 

 

 

 

 

 

 

Begin Jaren '50

 

 

   
5104

Berg en Terblijt

Asfalt leggen met een ALFELDER afwerkmachine

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Begin Jaren '50

 

   
5110

Advertentie

Limburgsch dagblad

1951

   
5201

Advertentie

 

 

 

Limburgsch dagblad

1952

   
5401

Margraten

Verdichten met een stoomwals van de mijnsteen fundatie van  de entree wegen van het Amerikaanse oorlogskerkhof

 

 

 

 

 

 

1954

 

   
5402

Margraten

Aanleg van de wegen op het Amerikaanse oorlogskerkhof opdrachtgever de Amerikaanse overheid

 

 

 

 

 

1954

 

   
5501

 

Asfalt leggen met een geleende BARBER-GREENE van REEF Oldenzaal, de wals is een Amerikaanse BUFFALO

 

 

 

 

 

 

 

Jaren '50

 

   
5505

Maastricht

Grondverzet voor een bouwput voor een gashouder

 

 

 

 

 

 

1955

   
5506

Maastricht

Grondverzet voor een bouwput voor een gashouder

BOOM dragline en GMC kipper

 

 

 

 

 

 

 

1955

   
 

In 1955 werd in Heumen een volautomatische fabriek voor de productie van lichtbetonstenen in gebruik genomen de N.V. Betonwaren industrie "Maas en Waal" een dochteronderneming van Vissers.

In 1956 was de omzet 6.883.000,00 gulden wegenbouwwerk en 1.127.000,00 gulden aan overige werken.

   
5601

 

Aanleg riolering

 

 

 

 

 

 

Jaren '50

   
5602

 

Aanleg riolering

 

 

 

 

 

 

Jaren '50

   
5603

 

Aanleg riolering

BOOM dragline

 

 

 

 

Jaren '50

   
5604

 

Aanleg riolering

FEDERAL 606 kraanwagen

Deze Amerikaanse FEDERAL was oorspronkelijk in dienst bij de US Army en US Airforce

 

 

 

 

 

 

 

Jaren '50

   
5605

 

Aanleg riolering

FEDERAL 606 kraanwagen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jaren '50

   
5610

Advertentie

 

 

 

 

 

Limburgsch dagblad

1956

   
5611

Advertentie

 

 

 

Limburgsch dagblad

1956

   
5701

 

ENSINK asfaltmolen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1957

 

   
5702

Stein

HUTHER asfaltmolen met een capaciteit van 40-45 ton/uur

Met doseersilo's voor het zand en grind aangevoerd door een Fordson overdekop lader

 

1957

 

   
5703

Stein

HUTHER asfaltmolen

 

 

 

 

 

 

 

 

1957

 

   
5705

Advertentie

 

 

 

 

Limburgsch dagblad

1957

   
5706

Advertentie

 

 

 

 

 

Volkskrant

1957

   
5710

Drunen

Een nieuw kantoor aan de Bosscheweg

 

 

 

 

 

 

 

Foto streekarchief Heusden en Altena

1957

   
5711

Drunen - Bosscheweg

Kantoor

 

 

 

 

 

 

 

Foto streekarchief Heusden en Altena

1957

   
5712

Drunen - Bosscheweg

De staf in de vergaderruimte, op de kop de heer Vissers

 

 

 

 

 

 

 

Foto streekarchief Heusden en Altena

1957

   
5801

 

"machinaal" straten

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren  '50

 
   
5802

 

Aantrillen wegdek

 

 

 

 

 

 

 

jaren  '50

 
   
5805

Advertentie

 

 

Limburgsch dagblad

1958

   
5806

Advertentie

 

Limburgsch dagblad

1958

   
5903

Uitgraven sleuf voor de aanleg van een riool met een BOOM dieplepel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eind jaren  '50

  

   
5904

 

 

Aanleg riolering

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eind jaren '50

 

   
5905

 

 

Aanleg riolering

Met de FEDERAL 606 kraanwagen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eind jaren '50

 
   
5906

 

 

Aanleg riolering

BOOM dieplepel en FEDERAL kraanwagen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eind jaren '50

 
   
5907

 

 

Trilplaat

 

 

 

 

 

 

 

eind jaren '50

 
   
5908

 

 

Machinaal bestraten

 

 

 

 

 

 

 

eind jaren '50

 
   
5909

 

 

Machinaal bestraten

 

 

 

 

 

 

 

 

eind jaren  '50

 
   
5910

 

 

Aanleg riool op het terrein van een steenkoolmijn.

Let op de enorme diepte !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eind jaren '50

  
   
5911

 

Aanleg riool op het terrein van een steenkoolmijn

 

 

 

 

 

 

 

eind jaren '50

 
   
5912

 

Een bij EEKELS ingehuurde BOOM dragline

 

 

 

 

 

 

 

eind jaren '50

 
   
5913

 

Een bij EEKELS ingehuurde BOOM dragline

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eind jaren '50

   
5914

 

Ingehuurde BOOM dragline

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eind jaren '50

 
   
5920

Advertentie

 

 

Limburgsch dagblad

1959

   
5921

Advertentie

 

Volkskrant

1959

   
5922

Advertentie

 

 

Limburgsch dagblad

1959

   
5923

Advertentie

 

Limburgsch dagblad

1959

   
5924

Advertentie

 

Limburgsch dagblad

1959

   
6001

Drunen

MERCEDES kipper geladen met een MAFFEI wals voor het gemeentehuis tijdens een parade

 

 

 

 

 

 

 

begin jaren '60

 

   
6002

Drunen

KRUPP - DOLBERG dieplepel op transport ook voor de parade

Midden Rinus van der Staak, rechts Ad Vissers

 

 

 

 

 

begin jaren '60

Foto M.C.(Rinus) van der Staak

   
6009

Maastricht

BUFFELO wals verzakt

 

 

 

 

 

 

Foto archief Maastricht

begin jaren '60

   
6010

Advertentie

 

Limburgsch dagblad

1960

   
6011

Advertentie

 

 

 

 

 

 

Limburgsch dagblad

1960

   
6012

Advertentie

 

 

 

 

Limburgsch dagblad

1960

   
6015

Maastricht - Markt

RUSTON 10-RB dieplepel

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

1960

   
6016

Maastricht - Stadhuisstraat

Overlagen klinkerbestrating met de ALFELDER asfaltafwerkmachine

 

 

 

 

   

 

 

1960

   
6015

Maastricht - Grote gracht

Verdichten puinfundatie met de BUFFALO wals

 

 

 

 

   

 

 

1960

   
6101

Advertentie

 

 

 

Limburgsch dagblad

1961

   
6102

Advertentie

 

 

 

 

 

Limburgsch dagblad

1961

   
6103

Advertentie

 

 

 

 

 

 

 

 

Nieuwe Tiburgsche courant

1961

   
6201

Advertentie

 

 

Limburgsch dagblad

1962

   
6202

Advertentie

 

 

 

 

Limburgsch dagblad

1962

   
6203

Advertentie

 

 

 

 

 

Limburgsch dagblad

1962

   
6205

Maastricht - Stadhuisstraat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1962

   
6301

Advertentie

 

 

 

 

 

 

Limburgsch dagblad

1963

   
6401

Drunen

BOOM dragline op transport met een mooie Mercedes met oplegger van DABEKAUSEN

 

 

 

 

 

 

 

1964

 
   
6402

Drunen

BOOM dragline op transport

 

 

 

 

 

 

1964

 
   
6403

Drunen

BOOM dragline

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1964

 
   
6404

Drunen

RUSTON 10RB dragline

 

 

 

 

 

 

 

 

1964

 
   
6405

 

ALLIS CHALMERS rupslader

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '60

   
6406

 

ALLIS CHALMERS grader.

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '60

 
   
6410

Advertentie

 

 

 

 

 

Limburgsch dagblad

1964

   
6501

Stein

De HUTHER asfaltinstallatie capaciteit 40- 45 ton / uur werd in 1957 aan de haven in Stein opgebouwd

 

 

 

 

 

 

1965

 
   
6502

Stein.

De HUTHER asfaltinstallatie nu met een enorme eindsilo

 

 

 

 

1965

 
   
6503

Drunen

HOVERS 400 dragline op een MACK NM serie 3

De Mack een ex US Army waar hij gebruikt werd als artillerietrekker vanwege zijn enorme trekkracht

 

 

 

 

1965

 

 
6504

Drunen

De HOVERS 400 dragline gereed voor transport

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6505

Drunen

RUTHEMEIJER wals

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6506

Drunen

BUFFELO SPRINGFIELD wals met ripper gewicht 12 ton

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6507

Drunen

MICHIGAN 75A wiellader

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6508

Drunen

MICHIGAN 75A wiellader

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6509

Stein - Mauritzweg

ALFELDER  type "Wien"  asfaltinstallatie

 

 

 

1965

 

   
 

De vraag naar asfalt bleef stijgen en zo werd midden 1965 een nieuwe ALFELDER  type "Wien" asfaltinstallatie stationair opgebouwd met een capaciteit van ca. 80 ton / uur.

Het terrein aan de Mauritzweg werd gehuurd van de D.S.M.

   
6510

Stein

Het betreft hier een "stationaire" installatie en zo zien we hier dat de commandopost opgetrokken word met traditioneel baksteen metselwerk

 

 

 

 

 

1965

 

   
6515

Drunen

Kantoor en werkplaats

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6516

Drunen

G.M.C. kipper

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6517

Drunen

SCANIA - VABIS 76 truck met NETAM transport aanhanger

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6518

Drunen

SCANIA - VABIS 76 truck met NETAM transport aanhanger

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6519

Drunen

MERCEDES kipper

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6520

Drunen

THAMES TRADER pick-up

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6521

Drunen

HANOMAG KURRIER

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6522

Venray

Rioleringswerk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '60

   
6523

Venray

Rioleringswerk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '60

   
6525

Advertentie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Limburgsch dagblad

1965

   
6526

Advertentie

 

 

 

 

 

 

 

Limburgsch dagblad

1965

   
6530

Asten - Wolfsberg

Asfalt leggen met een BARBER-GREENE SA 35

 

 

 

 

 

 

 

1965

   
6601

Artikel

Limburgsch dagblad

1965

   
6602

Artikel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Limburgsch dagblad

1966

   
6603

Stein - Mauritsweg

De installatie in vol bedrijf

 

 

 

 

 

1966

   
6604

Stein - Mauritsweg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

   
6605

Stein - Mauritsweg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

   
6606

Stein - Mauritsweg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

   
6607

Stein - Mauritsweg

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

   
6608

Stein - Mauritsweg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

   
6609

Drunen

BARBER-GREENE  SA 40 asfaltafwerkmachine

 

 

 

 

 

 

1966

   
6610

Drunen

BARBER-GREENE  SA 40 asfaltafwerkmachine

 

 

 

 

 

 

1966

   
6611

Drunen

BARBER-GREENE  SA 40 op transport

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

   
6612

Drunen

MERCEDES 338 kipper

 

 

 

 

 

 

 

1966

   
6613

Drunen

MERCEDES 1413 kipper

 

 

 

 

 

 

 

1966

   
6615

Nieuwenhagen

RUSTON 10 RB bij het graven van een sleuf voor een riool met machinist Gerard van der Staak

 

 

 

 

 

 

 

 

midden jaren '60

Foto Gerard van der Staak

 

   
6616

Nieuwenhagen

RUSTON 10 RB Dragline

 

 

 

 

 

 

 

 

 

midden jaren '60

Foto Gerard van der Staak

 

   
6617

Nieuwenhagen

De betonnen rioolbuizen worden met de HOVERS kraan in de sleuf gehesen

Een familie klus, machinist op de HOVERS Ad van der Staak op de RUSTON Gerard van der Staak en Rinus van der Staak als uitvoerder

 

 

 

 

 

 

midden jaren '60

Foto Gerard van der Staak

 

   
6618

Nieuwenhagen

HOVERS 400 dragline op MACK truck

 

 

 

 

 

 

 

 

 

midden jaren '60

Foto Gerard van der Staak

 

   
6619

Drunen

HOVERS 400 dragline op MACK truck

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

midden jaren '60

Foto M.C.(Rinus) van der Staak

 

 

 

   
6620

Stein

RUSTON 10 RB met machinist Gerard van der Staak.

 

 

 

 

 

 

 

midden jaren '60

Foto Gerard van der Staak

 

   
6630

Drunen

AVELING BARFORD (Invicta) wals

Gewicht 8,5 ton

 

 

 

 

 

 

 

1966

 
   
6631

Drunen

SCHEID  wals

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

 
   
6632

Drunen

FORDSON tractor

 

 

 

 

 

 

 

1966

 
   
6633

Drunen

FORDSON tractor

 

 

 

 

 

 

1966

  
   
6640

Drunen

V.W. bus

 

 

 

 

 

 

 

1966

 
   
6641

Drunen

FORD Transit bus

 

 

 

 

 

 

 

1966

 
   
6645

Drunen

RUSTON 10 RB

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

 
   
6650

Eindhoven - Wolsberg

BARBER GREENE SA-40

 

 

 

 

 

 

 

1966

 
   
6701

Drunen

RUTHEMEYER wals

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

 
   
6702

 

CATERPILLAR 933 rupslader

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

 
   
6703

 

CATERPILLAR 933 rupslader

 

 

 

 

 

 

 

1967

 
   
6704

Drunen

HUTHER asfaltmolen in 1966 overgeplaatst vanuit Stein

 

 

 

 

 

 

 

1967

 
   
6705

Drunen

HUTHER asfaltmolen

 

 

 

 

 

 

1967

 
   
6706

Drunen

UNIMOG met rolbezem

 

 

 

 

 

 

 

1967

 
   
6707

Drunen.

MERCEDES turincar

Touringcar aangekocht voor het vervoer van de "kabelploeg" naar de verschillende werklocaties

 "VissersTours" was een feit

 

 

 

 

1967

   
6710

Advertentie

 

 

 

 

 

Limburgsch dagblad

1967

   
6801

Drunen.

Amerikaanse BUFFALO SPRINGFIELD wals

 

 

 

 

 

 

1968

 

   
6802

Drunen

BUFFALO SPRINGFIELD wals

 

 

 

 

 

 

1968

 

   
6803

Voerendaal

Aanleg RW 76 fase 1 Heerlen - Voerendaal

O & K RH 6

 

 

 

 

 

1968

 

   
  In 1968 ontvangt Vissers van de Provincie Limburg de opdracht voor de aanleg van het eerste deel van de latere Rijksweg 76 Heerlen - Maastricht aan, een 4 kilometer lang wegtracé
   
6804

Voerendaal

Aanleg RW 76 fase 1 Heerlen - Voerendaal

Een prachtige HANOMAG / FRISCH rupslader met aanhangtrilwals

 

 

 

 

1968

   
6805

Voerendaal

Aanleg RW 76 fase 1 Heerlen - Voerendaal

CATERPILLAR rupslader en een HASERA graafmachine bij de aanleg van riolering

 

 

 

 

 

1968

   
6806

Voerendaal

Aanleg RW 76 fase 1 Heerlen - Voerendaal

CATERPILLAR D6B bulldozer

 

 

 

 

 

 

1968

 

   
6901

Stein - Mauritsweg

ALFELDER AE 150 asfaltinstallatie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1969

 

   
  Mede door het aannemen van RW 76 stijgt de vraag naar asfalt dusdanig dat de capaciteit van  installatie in Stein te klein blijkt en men besluit hem te vervangen door een grotere ALFELDER AE 150 installatie met een max. capaciteit van 180 ton/uur.
   
6902

Stein

ALFELDER AE 150 asfaltinstallatie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1969

 

   
6903

Stein

ALFELDER AE 150 asfaltinstallatie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1969

 

   
6904

Venray

ALFELDER type Wurzburg asfaltinstallatie geplaatst voor de aanleg van de Wanssunseweg tussen Oostrum en Wanssum 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1969

Archief Bert Theeuwen

   
6905

Venray

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1969

Archief Bert Theeuwen

 

   
6906

Venray

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1969

Archief Bert Theeuwen

   
6907

Venray

ALFELDER asfaltinstallatie geplaatst voor de aanleg van de Wanssunseweg tussen Oostrum en Wanssum 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1969

Archief Bert Theeuwen

   
6910

Advertentie

 

 

 

 

 

Limburgsch dagblad

1969

   
6915

Drunen - Grote straat

 

 

 

 

 

 

 

1969

   
6916

Drunen

 

 

 

 

 

 

 

 

1969

   
6916

Drunen

FORDSON tractor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1969

   
  In 1970 word er na ruim 20 jaar actief te zijn in Limburg een bijkantoor  in gebruik genomen in Maastricht.
   
7001

Venray

Aanleg Blakterweg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1970

 
   
7002

Venray

Aanleg Blakterweg

 

 

 

 

 

 

1970

 

   
7003

Drunen

De twee AVELING & PORTER stoomwalsen van Vissers, op de sokkel de laatste in bedrijf geweest zijnde stoomwals tot 1957 en de later aangekochte stoomwals bouwjaar 1901 welke geheel is gerestaureerd en word gebruikt bij evenementen

 

 

 

 

 

1970

   
7004

Drunen

AVELING & PORTER stoomwals

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1970

 

   
7005

 

???????

 

 

 

 

 

 

 

1970

   
7010

Drunen - Grote straat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1970

   
7101

Stein

Asfaltinstallatie in vol bedrijf

 

 

 

 

 

 

 

 

1971

 

   
7102

Stein

Asfaltinstallatie in vol bedrijf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1971

 

   
 
  - FILM VISSERS  klik hier -
   
7105

Het eerste nummer van het personeelsblad "VW - kontakt"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1971

   
7110

Advertentie

 

 

 

 

Limburgsch dagblad

1971

   
7111

Advertentie

 

 

 

 

 

 

 

 

Limburgsch dagblad

1971

   
7201

 

CLARK SCHEID bandenwals

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1972

 

 

   
7205

Advertentie

 

 

 

 

 

 

 

1972

   
7301

Advertentie

 

 

 

 

 

 

 

Limburgsch dagblad

1973

   
7302

Advertentie

 

 

 

 

Limburgsch dagblad

1973

   
7401

Stein

O & K RH 9 LC hydraulische graafmachine

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1974

 

   
7402

Stein

O & K RH 9 LC hydraulische graafmachine

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1974

 

   
7403

Stein

O & K RH 9 LC hydraulische graafmachine

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1974

 

   
7404

Stein

KEMNA GIG 8 wals gewicht 8,5 ton

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1974

 

   
7405

Drunen

POTRATZ 1001 D motordumper (japanner) met ATLAS AL320 grijperkraan

 

 

 

 

 

 

 

1974

 

   
7406

Drunen

POTRATZ 1001 D motordumper (japanner) met ATLAS AL320 grijperkraan

 

 

 

 

 

 

 

1974

 

   
7408

Aanleg RW 76 Heerlen - Maastricht

Aanbrengen asfalt

 

 

 

 

 

 

 

1974

 

   
7409

Aanleg A 76 Heerlen - Maastricht

Aanbrengen asfalt met twee BARBER - GREENE SA 41 machines

 

 

 

 

 

 

 

1974

 

   
 

In 1975 is de omzet gestegen boven de 50.000.000 gulden, het personeelsbestand is dan gestegen tot 560 mensen. 

   
7501

Heusden

Ingebruikname nieuwe weg

 

 

 

 

 

 

 

1975

   
7601

Drunen

Vier stuks nieuwe FORD Transit FT 100 bussen

 

 

 

 

 

1976

 
   
  Het grootste uitgevoerde wegenbouwproject word in 1976 opgeleverd de Provinciale weg  Maastricht -  Heerlen de opdracht voor deze 20 km lange weg ontving men in 1967 van het Provinciaal Bestuur van Limburg in de vorm van een raamcontract.
   
7602

RW 76 Maastricht - Heerlen

De officiële opening van de toen nog provinciale weg Rijksweg 76

 

 

 

 

 

 

1976

 
   
 

Rijksweg 76, Vissers heeft aan deze ruim 20 kilometer lange weg vanaf 1968 gebouwd, er werd verwerkt  :

* 2.5000.000 M 3 Grond (in den droge)

* 148.850 M3 Mijnsteen (fundatie)

* 350.360 ton asfalt

* 42.500 M3 beton

   
7604

Stein

Leggen van een pijpleiding van DSM Geleen naar de DSM zuivering in Meers

 

 

 

 

 

 

1976

Foto Gerrit van der Staak

 

   
7605

Stein

Een O & K RH 14 graaft de sleuf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1976

Foto Gerrit van der Staak

 

   
7606

Stein

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1976

Foto Gerrit van der Staak

 

   
7607

Stein

Rechts een ingehuurde YUMBO mobiele graafmachine

 

 

 

 

 

 

 

 

1976

Foto Gerrit van der Staak

 

   
7608

Stein

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1976

Foto Gerrit van der Staak

 

   
7609

Stein 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1976

Foto Gerrit van der Staak

 

   
7610

Stein

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1976

Foto Gerrit van der Staak

 

   
7611

Stein

Dichten van de leidingsleuf met een JOHN DEERE bulldozer

 

 

 

 

 

 

 

1976

Foto Gerrit van der Staak

 

   
7612

Stein.

Verdichten van de aangevulde leidingsleuf

 

 

 

 

 

 

1976

Foto Gerrit van der Staak

 

   
 

G.J. Vissers legt eind 1976 zijn directeursfunctie neer en gaat op 70 jarige leeftijd met pensioen, de directie word dan voortgezet door M.C.P. (Mart) Vissers, P.M.J. (Piet) Vissers en A.H. Schoffellen

   
7701

Hilvarenbeek

Leggen van asfalt met een BARBER-GREENE SA 41 voor een fietspad

 

 

 

 

1977

Foto Huub van Dijk

 
   
7702

Hilvarenbeek

INVICTA wals

 

 

 

1977

Foto Huub van Dijk

 
   
7703

Drunen  -  Autotron

MERCEDES BENZ 307D

 

 

 

 

 

 

 

 

1977

 
   
 
Het terrein in Stein aan de Mauritsweg waar de asfaltinstallatie vanaf 1965 was gevestigd was eigendom van D.S.M. deze had het terrein echter zelf nodig voor uitbreiding van zijn complex dus zo kwam het bericht dat de installatie in maart 1976 verdwenen moest zijn, deze termijn werd later met een jaar verlengt maar daar waren de problemen voor Vissers niet mee opgelost.

In de regio Zuid Limburg waren echter nog drie aannemers met een probleem de vraag naar asfalt liep terug (ook bij Vissers) en een eigen installatie was niet langer rendabel na lang gepraat werd door de vier ondernemingen een v.o.f. opgericht die de naam ging dragen van Asfalt Centrale Limburg de ondernemingen waren :

* Vissers wegenbouw

* Koninklijke Wegenbouw Stevin

* Moderne Wegenbouw  (N.B.M.)

* Via Regia ( Tempelman Geleen)

Besloten word om het overgrote deel van de ALFELDER installatie van Vissers te gaan gebruiken, een nieuw terrein aan de Kerensheide 3 werd aangekocht, en in december 1976 start hiervan het bouwrijp maken, in maart 1977 word de installatie ge demonteerd aan de Mauritsweg en vervolgens gehermonteerd door N.B.M. en K.W.S. en 2 mei 1977 word begonnen met de productie van asfaltmengsels voor de diverse werken.

   
7705

Stein - Kerensheide

Een nieuwe locatie en kleur voor de asfaltinstallatie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1977

  
   
7706

Stein - Kerensheide

A.C.L.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1977

  
   
7801

Margraten

O & K RH6 LC serie D graafmachine

Deze werkplaats was voor tijdelijk gehuurd als vervanging voor de werkplaats op het D.S.M. terrein

 

 

 

 

 

 

 

1978
   
7802

Margraten

O & K RH6 LC serie D graafmachine

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1978 
   
7803

Margraten

RUTHEMEYER RB 4 wals

 

 

 

 

 

 

 

 

1978  
   
7805

Advertentie

 

 

 

Limburgsch dagblad

1978

   
7901

Stein

SCHAEFF HML 30A graafmachine

 

 

 

 

 

 

 

 

1979 

 

   
7902

Stein.

BARBER GREENE SA 41 TR asfaltafwerkmachine

 

 

 

 

 

 

 

1979 

 

   
7903

Stein

BARBER GREENE SA 41 TR asfaltafwerkmachine

 

 

 

 

 

 

 

1979 

 

   
8001

Stein

De eerste koudfrees een  ROBOT RAB 1000 hd freesbreedte 1 meter

 

 

 

 

 

 

 

 

1980 

 
   
8002

Stein

De eerste VÖGELE Super 1500 T asfaltafwerkmachine

 

 

 

 

 

 

 

 

1980 

 
   
8003

Stein

Vogele S 1500 T de eerste machine bij Vissers met hydraulisch uitschuifbare balk

 

 

 

 

 

 

1980 

  
   
8004

Stein

Vogele S 1500 T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1980 

 
   
8007

 

De ROBOT koudfrees aan het werk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1980 

 
   
8008

 

FRISCH F 185 B grader 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1980 

 
   
8010

 

Aanleg riolering

O & K  RH 14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1980 

 
   
8015

 

ROBOT koudfrees op transport

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '80 

   
8016

 

ROBOT koudfrees op transport

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '80 

   
8017

 

ROBOT koudfrees op transport

 

 

 

 

 

 

 

jaren '80 

   
8018

 

ROBOT 1000 hd koudfrees

 

 

 

 

 

 

jaren '80 

   
8019

 

ROBOT 1000 hd koudfrees

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '80 

   
8020

Stein

Schranklader 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '80 

   
8021

Stein

De schranklader bij de asfaltinstallatie naast zijn grote broer !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '80 

   
8101

Stein

De asfaltinstallatie krijgt een opfrisbeurt

 

 

 

 

 

 

1981 

 
   
8102

Stein

CATERPILLAR 950 wiellader vaste belader van de asfaltinstallatie van de ACL

 

 

 

 

 

1981 

 
   
8104

Venray - Wanssum

ALFELDER type Wurtzburg capaciteit 80 ton/uur

 

 

 

 

 

 

1981 

Archief Bert Theeuwen 

   
8105

Venray - Wanssum.

ALFELDER type Wúrtzburg

 

 

 

 

1981 

Archief Bert Theeuwen 

 

   
 

Deze installatie is in 1963 gekocht en had als eerste standplaats Heerlen al in het voorjaar van 1964 verhuisde hij naar Wanssum, In 1973 werd daar de 500.000ste ton asfalt geproduceerd.

In 1974 werd deze installatie tijdelijk gewisseld met de HUTHER uit Drunen dit omdat men daar een groot werk had aangenomen waarbij een grotere capaciteit installatie gewenst was, in 1975 werden de installaties weer om gewisseld.

   
8106

Venray-Wanssum

ALFELDER type Wúrtzburg

 

 

 

 

 

 

1981 

Archief Bert Theeuwen 

 

   
8107

Venray-Wanssum.

ALFELDER type Wúrtzburg

Na 18 jaar trouwe dienst werd deze molen gesloopt 

 

 

 

 

1981 

Archief Bert Theeuwen 

 

   
8110

Venray - Wanssum

De nieuwe AMMANN 1500B installatie capaciteit 150 ton / uur is van een collega overgenomen

De doseurs, bitumentanks en eindsilo werden hergebruikt, al met al een investering van 1.250.000 gulden.

 

 

 

 

1981 

Archief Bert Theeuwen 

 

   
8111

Venray - Wanssum

AMMANN 1500B installatie

 

 

 

 

 

 

 

1981 

Archief Bert Theeuwen 

 

   
8112

Venray - Wanssum

AMMANN 1500B installatie

 

 

 

 

 

 

1981

Archief Bert Theeuwen 

 

   
8113

Venray - Wanssum

CAT 920 wiellader met 1350 liter bak, de vaste belader van de asfaltinstallatie

 

 

 

 

1981 

Archief Bert Theeuwen 

 

   
8114

Venray-Wanssum

 

 

 

 

 

1981 

Archief Bert Theeuwen 

   
8120

Advertentie

 

 

 

 

 

 

 

 

Limburgsch dagblad

1981

   
8201

Bladzijde uit het materieelregister, "machinelijsten" van J.J. Kloek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1982 

 

   
8202

Bladzijde uit het materieelregister, "machinelijsten" van J.J. Kloek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1982 
   
8203

Bladzijde uit het materieelregister, "machinelijsten" van J.J. Kloek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1982 
   
8204

Bladzijde uit het materieelregister, "machinelijsten" van J.J. Kloek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1982 
   
8205

Bladzijde uit het materieelregister, "machinelijsten" van J.J. Kloek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1982 
   
8301

Stein

Afscheidsfoto van de trouwe SCANIA VABIS 76 aanhangdieplader combinatie hiervoor in de plaats komt een MERCEDES 2628 AK met NOOTEBOOM aanhangdieplader 

 

 

1983 

   
8303

Spaubeek

Verbeteren loop van de Geleenbeek

Met tweemaal een O & K RH 6 LC en een RH 12 B LC aan het werk

 

 

 

 

 

 

 

1983 

 
   
8304

Spaubeek.

Verbeteren loop van de Geleenbeek

De beek word opnieuw onder profiel gezet en de taluds en bodem worden bedekt met een laag Silex

 

 

 

 

 

 

 

1983 

 
   
8305

Spaubeek

Verbeteren loop van de Geleenbeek

Aanbrengen van de Silex met de O & K RH 12 B LC met verlengde giek

 

 

 

 

 

 

 

 

1983 

 
   
8306

Spaubeek

Verbeteren loop van de Geleenbeek

De Silex word gestort in deze container die door de CAT D 6 C word voorgetrokken.

Om de laag silex tegen wegspoelen te beschermen word deze afgedekt met gaas.

 

 

 

1983 

  
   
8401

Stein

AVELING BARFORD GNS wals gewicht 9 ton

 

 

 

 

 

 

 

 

1984 

 

   
8402

BOMAG BW 213 D combiwals voor het verdichten van de zandbaan

 

 

 

 

 

 

 

 

1984 

 

   
8403

 

De twee Vogele Super 1500 T asfaltafwerkmachines

 

 

 

 

 

 

1984 

 

   
8404

Stein

De CAT 950 aan het werk bij de ACL met een hele jonge Jos van der Staak, was dan ook de eerste machine waarmee hij draaide 

 

 

 

 

 

 

 

1984 

Foto Jos van der Staak

 

   
8501

Drunen

O & K  MH 5 met 900 liter bak

 

 

 

 

 

 

 

 

1985 

 
   
8502

Stein

O & K  RH 8 LC met 1250 liter bak

 

 

 

 

 

 

 

1985 

 
   
8503

HAMM DV 6 tandemtrilwals (6.6 ton)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1985 

 
   
8510

Venray - Wanssum

 

 

 

 

 

 

 

 

1985 

 
   
 

De oude 40 tons weegbrug word vervangen door een nieuwe van het merk MOLENSCHOT met een capaciteit van 60 ton. De oude weegbrug word opgeknapt en geplaatst bij de asfaltinstallatie in Drunen.

   
8511

Venray - Wanssum

Vanaf de weegbrug loopt een ondergronds buizenpostsysteem naar het vijftig meter verder staande kantoor waardoor de weegbrief verzonden kan worden de chauffeur hoeft zijn wagen niet meer te verlaten 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1985 

 
   
8601

Stein

AHLMANN AZ 9 wiellader

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1985 

 
   
8602

Asfalt leggen langs de Maas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1986 

 
   
8603

 

Stukje handwerk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1986 

 
   
8604

VÖGELE S 1500 T asfaltafwerkmachine

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1986 

  
   
8606

O & K  RH 12 LC met Verachtert 2250 liter bak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1986 

 
   
 
14 November 1984 word in Stein de asfaltproductie in de oude "Vissers"  ALFELDER installatie gestaakt en werd deze ontmanteld, na de sloop van de oude fundaties werd onmiddellijk gestart met de voorbereiding voor een nieuwe ultramoderne AMMANN toreninstallatie welke in mei 1986 in gebruik kon worden genomen en in oktober van dat jaar gingen de vlaggen in top bij de officiële ingebruikname op een zondag met 500 genodigden waaronder de 80 jaar oude G.J. Vissers en Dr. U. AMMANN de eigenaar van de gelijknamige Zwitserse firma die de installatie leverde.

Technische gegevens  :

*  AMMANN T 27100 Hot Stock torenmenginstallatie

*  Opslag gedroogd materiaal 800 ton

*  Capaciteit menggroep 350 t/u,  drooggroep 250 t/u

*  Droogtrommel voorzien van een combibrander voor aardgas en bruinkoolpoeder

*  5 stuks vulstofsilo's gezamelijke inhoud 300 ton

*  3 stuks bitumentanks gezamelijke inhoud 240 ton

*  Eindproduktsilo's met een gezamelijke inhoud van 360 ton

*  Geschikt voor hergebruik van 25 % oud asfalt

*  In de installatie zijn 102 elektromotoren verwerkt variërend van 0,12 tot 250 Kw totaal geïnstalleerd vermogen  955 Kw 

De A.C.L. is in 1986 een joint venture van :

*  Kon. Wegenbouw Stevin - Heerlen

*  Lintzen Wegenbouw - Sittard

*  Moderne Wegenbouw (N.B.M.) - Heerlen

*  Vissers Wegenbouw - Maastricht.

   
8607

Stein

AMMANN T 27100  asfaltinstallatie

 

 

 

 

 

 

 

 

1986 

  
   
8608

Stein

AMMANN T 27100  asfaltinstallatie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1986 

 

   
8609

Stein

AMMANN T 27100  asfaltinstallatie

 

 

 

 

 

 

 

 

1986 

 
   
8610

Stein

Beladen dosseurs met van KWS materieel gehuurde CAT 950 B wiellader

 

 

 

 

 

 

 

1986

Foto Jos van der Staak 

 
   
8701

Drunen

HAMM GRW 10 bandenwals 

 

 

 

 

 

 

1987

 
   
8702

 

BLAW KNOX BK 16 asfaltafwerkmachine ook wel "fietspadmachine" genoemd

 

 

 

 

 

 

 

1987

 

 
   
8703

HAMM HW 90 statische drierolwals

 

 

 

 

 

 

1987

 
   
8704

Venray

CATERPILLAR 920 de vaste lader van de asfaltinstallatie

 

 

 

 

1987

Archief Bert Theeuwen

 
   
8801

 

O & K  RH 9 LC

 

 

 

 

 

 

1988

 
   
8803

 

CATERPILLAR D3C bulldozer

 

 

 

 

 

 

1988

   
8803

Tilburg - Hart van Brabantlaan

Aanbrengen nieuwe toplaag

 

 

 

 

 

 

 

1988

 
   
8901

Drunen

O & K MH PLUS

 

 

 

 

 

 

 

1989

 
   
8902

Drunen

RAMMAX tandem-tril-schapepoot-wals

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1989

 
   
8903

O & K RH 6 LC.

 

 

 

 

 

 

 

1989

Foto Jos van der Staak 
   
8904

CATERPILLAR D6C met VIBROMAX aanhangtrilwals en een O & K RH 8 LC

 

 

 

 

 

1989

Foto Jos van der  Staak  
   
8905

Drunen

AMMANN 1000 SB asfaltinstallatie (geplaatst in 1976)

De asfalteindsilo is vervangen door een veel grotere nieuwe, hierdoor ging de voorraadcapaciteit van 60 naar 150 ton

Uiteraard geschiede de vervanging in de bouwvakvakantie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1989

 
   
8907

Drunen

AMMANN 1000 SB asfaltinstallatie met nieuwe eindsilo

 

 

 

 

 

 

 

 

1989

 

   
8908

Drunen

AMMANN 1000 SB asfaltinstallatie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1989

 

   
8909

Drunen

AMMANN 1000 SB asfaltinstallatie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1989

 

   
8910

Drunen

AMMANN 1000 SB asfaltinstallatie

 

 

 

 

 

 

 

 

1989

 

   
8911

Drunen

AMMANN 1000 SB asfaltinstallatie

 

 

 

 

 

 

1989

 

   
8912

Drunen

De vaste belader van de installatie een CATERPILLAR 916

 

 

 

 

 

1989

 

   
8913

Drunen

Vullen van de Doseurs

 

 

 

 

 

1989

 

   
9001

Beek

Egaliseren van een zandpakket in en rondom een bedrijfshal met de CAT D3C

 

 

 

 

 

 

 

 

1990

   
9002

Beek

CATERPILLAR  D3C

 

 

 

 

 

 

 

 

1990

   
9003

Stein

CATERPILLAR D3C bulldozer

 

 

 

 

 

 

 

 

1988

 
   
9004

Stein

CATERPILLAR D3C bulldozer

 

 

 

 

 

 

 

1990

   
9005

Sittard

CATERPILLAR D3C bulldozer

 

 

 

 

 

 

1990

   
9007

Heusden

Aanbrengen asfalt op de nieuwe brug over de Maas onderdeel van de N 267

De N 267 werd in combinatie met V.O.W. aangelegd, Vissers verwerkte er 22.500 ton asfalt, de brug werd gebouwd door Heijmans

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1990

   
9007

Heusden

HAMM drierolwals

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1990

   
9010

Echt

Een CATERPILLAR M 318 is gekanteld

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1990

   
9011

Echt

CATERPILLAR M 318 word weer op zijn wielen gezet door een DEMAG HC 610 kraan van CONVOI

 

 

 

 

 

 

 

 

1990

   
9012

Echt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1990

   
9101

Beek

UNIMOG U 1200 veeg / materiaalwagen 

 

 

 

 

 

 

 

1991

   
9105

Advertentie

 

 

 

 

 

 

 

Limburgsch dagblad

1991

   
9110

Asten

Asfalt leggen met beide VÖGELE machines

 

 

 

 

 

Archief Eindhoven

1991

   
9111

Asten

Asfalt leggen met beide VÖGELE machines

 

 

 

 

 

Archief Eindhoven

1991

   
9112

Asten

4 stuks HAMM walsen in de bocht

 

 

 

 

 

Archief Eindhoven

1991

   
9113

Asten

Controle laagdikte

 

 

 

 

 

 

Archief Eindhoven

1991

   
9115

Advertentie

 

 

 

Limburgsch dagblad

1991

   
9202

Drunen

CATERPILLAR 916 wiellader bij de asfaltinstallatie 

 

 

 

 

 

 

1992

   
9203

Drunen

ALHMANN wiellader 

 

 

 

 

 

 

1992

   
9204

Wanssum

CATERPILLAR D3C / 3P 

 

 

 

 

 

 

 

 

1992

   
9205

Leggen van kleurasfalt op een rijwielpad met de VOGELE super boy 

 

 

 

 

 

 

 

 

1992

   
9206

VÖGELE super boy  

 

 

 

 

 

 

 

1992

   
9301

Drunen

AHLMANN AZ 10 met VIBROMAX aanhangtrilwals 

 

 

 

 

 

 

 

1993

   
9401

Drunen

De laatste tonnen asfalt worden geproduceerd door de AMMANN asfaltinstallatie 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1994

   
9405

Asten

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1994

   
9406

Asten

 

 

 

 

 

 

 

1994

   
  Op 1 Jul1 1994 word de asfaltinstallatie van H.W.Z. te Tilburg omgedoopt in Asfalt Centrale Tilburg en is vanaf dat moment gezamelijk eigendom van H.W.Z. en Vissers, per diezelfde datum word de asfaltproductie aan de Bosscheweg in Drunen beëindigd.
Aan die Bossche weg is door drie asfaltinstallaties ( HUTHER, ALFELDER en AMMANN) in 28 jaar 750.000 ton asfalt geproduceerd, in December 1995 word de installatie ontmanteld, Een jaar later 1 juli 1996 stopt ook de productie in Venray en word een samenwerking aangegaan met Heijmans voor de exploitatie van de Venlose Asfalt Fabriek.
   
9501

Kaatsheuvel - "De Efteling".

Vissers was jarenlang de huis aannemer op de Efteling, hier een bestratingswerk (9500M2) bij de hoofdingang. 

 

 

 

 

 

 

 

1995

   
9502

Kaatsheuvel - "De Efteling".

Handwerk bij het aanbrengen van asfalt bij een van de attracties. 

 

 

 

 

 

 

 

1995

   
9503

Kaatsheuvel - "De Efteling"

Vernieuwen Europalaan de toegangsweg naar de Efteling 

 

 

 

 

 

 

 

1995

   
9504

Kaatsheuvel - "De Efteling"

Vernieuwen Europalaan, aanbrengen puinfundering

FRISCH grader MASTER-PAVIOR wals en ALHMANN wiellader met aanhangtrilwals

 

 

1995

   
9801

Drunen

CATERPILLAR M 312 ter vervanging van de SCHAEFF HML 30E 

 

 

 

 

 

 

1998

   
9802

Drunen

CATERPILLAR M 318 ter vervanging van de O & K MH plus 

 

 

 

 

 

 

 

1998

   
9803

Drunen

CATERPILLAR M 318 

 

 

 

 

 

 

 

 

1998

   
9804

Drunen

CATERPILLAR M 318 

 

 

 

 

 

 

 

 

1998

   
9805

Drunen

CATERPILLAR M 318 

 

 

 

 

 

 

 

 

1998

   
9810

Waalwijk

Bouw milieustraat 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1998

   

 

Op 11 mei 1999 maakt de algemeen directeur G. Wissink de overname van Vissers Infra en Milieu B.V. door de Koninklijke BAM groep N.V. bekend, na 143 jaar gaat het bedrijf van de familie Vissers over in andere handen .
   
9901

Laatste editie "Vissers - kontakt"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1999