|
|
VISSERS N.V. Drunen Maastricht |
|
|
|
Foto's en informatie uit het archief van Vissers in beheer bij Jan de Pinth tenzij anders vermeld | |
De rijke historie van VISSERS begint
al in het jaar 1856, vanaf dat jaar kom je die naam regelmatig tegen bij
inschrijvingen op publieke werken, oprichter Jan Vissers begint
aanvankelijk met het verbeteren van landbouwgronden rondom de gemeente Drunen.
Het eerste echte werk waarvoor hij inschrijft in een onderhoudsbestek " Herstelling Baardewijkse overlaat", de aanbesteding mislukt toch moet er meteen achterstallige werkzaamheden worden uitgevoerd en voor een bedrag van 1000 gulden word dit werk gegund aan Jan Vissers, een tweede bestek word aangenomen voor 2249 gulden en word opgeleverd in 1857, aan alle voorwaarden en eisen is voldaan en voor het eerst is er sprake van het aannemingsbedrijf J.VISSERS. Jan Vissers krijgt zeven kinderen waarvan de jongste Martinus zijn vader opvolgt in 1879 Jan is dan 67 jaar, Martinus geeft het stokje in 1937 door aan zijn zoon Jan die echter ernstig ziek word en niet meer bij machte is om het bedrijf te leiden, zo kwam het dus dat zoon Godefridus Johan, onze Jo zoals hij thuis genoemd werd de leiding op zich nam. Jo was zijn carrière in de wegenbouw in 1928 begonnen bij Rijkswaterstaat echter het vak leerde hij in de drie jaar dat hij bij de collega wegenbouwer P.C. Zanen werkte o.a. als molenbaas op een asfaltmolen, werken en zelf doen luidde daar het devies ! In 1931 overleed Martinus en het bedrijf werd voortgezet onder de naam G.J.VISSERS, onder de leiding van Jo groeide het bedrijf en werd er geïnvesteerd in modern materieel, in 1943 word het bedrijf een N.V. |
|
|
|
0002
Martinus Vissers |
|
|
|
0003
Godefrides Johan (Jo) Vissers (1906-1990)
|
|
|
|
0005
Het eerste onderhoudsbestek uit 1856 waarvoor Jan Vissers inschrijft |
|
|
|
4801
Aanleg riolering
jaren '50 Foto M.C.(Rinus) van der Staak
|
|
4802
Aanleg riolering PRIESTMAN dragline met 400 liter bak geplaatst op een DAIMOND halftrack let op de extra steunwielen onder de uithouders aan de achterzijde !
jaren '50 Foto M.C.(Rinus) van der Staak
|
|
4803
Aanleg riolering
jaren '50 Foto M.C.(Rinus) van der Staak
|
|
4804
Aanleg riolering Let op de de melkboer met paard en wagen en de bakker op de bakfiets !
jaren '50 Foto M.C.(Rinus) van der Staak
|
|
4805
ZETTELMEIJER en MAFFEI wals
jaren '50 Foto M.C.(Rinus) van der Staak
|
|
4901 Drunen Bitumensproei truck
Foto Streekarchief Heusden en Altena 1949 |
|
4902 Drunen Bitumensproei truck
Foto Streekarchief Heusden en Altena 1949 |
|
4905 Advertentie
Limburgsch dagblad 1949 |
|
5001 Machinaal bestraten, een eigen ontwikkeling op deze manier kon men ongeschoolde arbeiders aan het werk zetten wat natuurlijk economische voordeel betekende.
Begin Jaren '50 |
|
5002 Duidelijk is de transportband zichtbaar waarmee de stenen werden aangevoerd. En opzichters waren er genoeg in die tijd !!!
Begin Jaren '50
|
|
5003
SONCO trilplaat
Begin Jaren '50
|
|
5004
Inwassen van het straatwerk
Begin Jaren '50
|
|
5010 Advertentie Limburgsch dagblad 1950 |
|
5020
Aanleg riool met een KRUPP-DOLMAN dieplepel
Begin Jaren '50 |
|
5021
Aanleg riool met een KRUPP-DOLMAN dieplepel
Begin Jaren '50 |
|
5022
Aanleg riool met een KRUPP-DOLMAN dieplepel
Begin Jaren '50 |
|
5023
Aanleg riool met een KRUPP-DOLMAN dieplepel
Begin Jaren '50 |
|
5030 Venray - Langstraat Egaliseren puinfundatie met een WAKEFIELD grader
Foto archief Venray Begin Jaren '50 |
|
5031 Venray - Langstraat Verdichten puinfundatie
Foto archief Venray Begin Jaren '50 |
|
5035 Venray MAFFEI tandemwals gewicht 3 ton, de rollen gevuld met water 5 ton.
jaren '50 Foto M.C.(Rinus) van der Staak
|
|
Na de oorlog worden de eerste wegenbouw werkzaamheden in Limburg uitgevoerd, in 1948 vind hier de eerste eigen asfalt productie plaats in een door stoom aangedreven ENSINK asfaltmolen, de eerste molenbaas L. Vissers krijgt zijn opleiding bij collega wegenbouwer P.C. Zanen. | |
5101 Nuth ENSINK asfaltmolen aangedreven door stoom en een capaciteit van 15 ton/uur
Begin Jaren '50
|
|
5102 Nuth ENSINK asfaltmolen Asfalt maken was een arbeidsintensief werk, het benodigde zand en grind moest per kruiwagen naar de molen worden getransporteerd de vulstof per zak en ook het stoken van de stoomketel was natuurlijk handwerk zo waren er rondom de molen wel een man of 15 werkzaam
Begin Jaren '50
|
|
5103 Berg en Terblijt De eerste asfaltafwerkmachine Asfalt een ALFELDER
Begin Jaren '50
|
|
5104 Berg en Terblijt Asfalt leggen met een ALFELDER afwerkmachine
Begin Jaren '50
|
|
5110 Advertentie Limburgsch dagblad 1951 |
|
5201 Advertentie
Limburgsch dagblad 1952 |
|
5401 Margraten Verdichten met een stoomwals van de mijnsteen fundatie van de entree wegen van het Amerikaanse oorlogskerkhof
1954
|
|
5402 Margraten Aanleg van de wegen op het Amerikaanse oorlogskerkhof opdrachtgever de Amerikaanse overheid
1954
|
|
5501
Asfalt leggen met een geleende BARBER-GREENE van REEF Oldenzaal, de wals is een Amerikaanse BUFFALO
Jaren '50
|
|
5505 Maastricht Grondverzet voor een bouwput voor een gashouder
1955 |
|
5506 Maastricht Grondverzet voor een bouwput voor een gashouder BOOM dragline en GMC kipper
1955 |
|
In 1955 werd in Heumen een volautomatische fabriek voor de productie van lichtbetonstenen in gebruik genomen de N.V. Betonwaren industrie "Maas en Waal" een dochteronderneming van Vissers. In 1956 was de omzet 6.883.000,00 gulden wegenbouwwerk en 1.127.000,00 gulden aan overige werken. |
|
5601
Aanleg riolering
Jaren '50 |
|
5602
Aanleg riolering
Jaren '50 |
|
5603
Aanleg riolering BOOM dragline
Jaren '50 |
|
5604
Aanleg riolering FEDERAL 606 kraanwagen Deze Amerikaanse FEDERAL was oorspronkelijk in dienst bij de US Army en US Airforce
Jaren '50 |
|
5605
Aanleg riolering FEDERAL 606 kraanwagen
Jaren '50 |
|
5610 Advertentie
Limburgsch dagblad 1956 |
|
5611 Advertentie
Limburgsch dagblad 1956 |
|
5701
ENSINK asfaltmolen
1957
|
|
5702 Stein HUTHER asfaltmolen met een capaciteit van 40-45 ton/uur Met doseersilo's voor het zand en grind aangevoerd door een Fordson overdekop lader
1957
|
|
5703 Stein HUTHER asfaltmolen
1957
|
|
5705 Advertentie
Limburgsch dagblad 1957 |
|
5706 Advertentie
Volkskrant 1957 |
|
5710 Drunen Een nieuw kantoor aan de Bosscheweg
Foto streekarchief Heusden en Altena 1957 |
|
5711 Drunen - Bosscheweg Kantoor
Foto streekarchief Heusden en Altena 1957 |
|
5712 Drunen - Bosscheweg De staf in de vergaderruimte, op de kop de heer Vissers
Foto streekarchief Heusden en Altena 1957 |
|
5801
"machinaal" straten
jaren '50 |
|
5802
Aantrillen wegdek
jaren '50 |
|
5805 Advertentie
Limburgsch dagblad 1958 |
|
5806 Advertentie
Limburgsch dagblad 1958 |
|
5903 Uitgraven sleuf voor de aanleg van een riool met een BOOM dieplepel
eind jaren '50 |
|
5904
Aanleg riolering
eind jaren '50 |
|
5905
Aanleg riolering Met de FEDERAL 606 kraanwagen
eind jaren '50 |
|
5906
Aanleg riolering BOOM dieplepel en FEDERAL kraanwagen
eind jaren '50 |
|
5907
Trilplaat
eind jaren '50 |
|
5908
Machinaal bestraten
eind jaren '50 |
|
5909
Machinaal bestraten
eind jaren '50 |
|
5910
Aanleg riool op het terrein van een steenkoolmijn. Let op de enorme diepte !
eind jaren '50 |
|
5911
Aanleg riool op het terrein van een steenkoolmijn
eind jaren '50 |
|
5912
Een bij EEKELS ingehuurde BOOM dragline
eind jaren '50 |
|
5913
Een bij EEKELS ingehuurde BOOM dragline
eind jaren '50 |
|
5914
Ingehuurde BOOM dragline
eind jaren '50 |
|
5920 Advertentie
Limburgsch dagblad 1959 |
|
5921 Advertentie
Volkskrant 1959 |
|
5922 Advertentie
Limburgsch dagblad 1959 |
|
5923 Advertentie
Limburgsch dagblad 1959 |
|
5924 Advertentie
Limburgsch dagblad 1959 |
|
6001 Drunen MERCEDES kipper geladen met een MAFFEI wals voor het gemeentehuis tijdens een parade
begin jaren '60
|
|
6002 Drunen KRUPP - DOLBERG dieplepel op transport ook voor de parade Midden Rinus van der Staak, rechts Ad Vissers
begin jaren '60 Foto M.C.(Rinus) van der Staak |
|
6009 Maastricht BUFFELO wals verzakt
Foto archief Maastricht begin jaren '60 |
|
6010 Advertentie
Limburgsch dagblad 1960 |
|
6011 Advertentie
Limburgsch dagblad 1960 |
|
6012 Advertentie
Limburgsch dagblad 1960 |
|
6015 Maastricht - Markt RUSTON 10-RB dieplepel
1960 |
|
6016 Maastricht - Stadhuisstraat Overlagen klinkerbestrating met de ALFELDER asfaltafwerkmachine
1960 |
|
6015 Maastricht - Grote gracht Verdichten puinfundatie met de BUFFALO wals
1960 |
|
6101 Advertentie
Limburgsch dagblad 1961 |
|
6102 Advertentie
Limburgsch dagblad 1961 |
|
6103 Advertentie
Nieuwe Tiburgsche courant 1961 |
|
6201 Advertentie
Limburgsch dagblad 1962 |
|
6202 Advertentie
Limburgsch dagblad 1962 |
|
6203 Advertentie
Limburgsch dagblad 1962 |
|
6205 Maastricht - Stadhuisstraat
1962 |
|
6301 Advertentie
Limburgsch dagblad 1963 |
|
6401 Drunen BOOM dragline op transport met een mooie Mercedes met oplegger van DABEKAUSEN
1964 |
|
6402 Drunen BOOM dragline op transport
1964 |
|
6403 Drunen BOOM dragline
1964 |
|
6404 Drunen RUSTON 10RB dragline
1964 |
|
6405
ALLIS CHALMERS rupslader
jaren '60 |
|
6406
ALLIS CHALMERS grader.
jaren '60 |
|
6410 Advertentie
Limburgsch dagblad 1964 |
|
6501 Stein De HUTHER asfaltinstallatie capaciteit 40- 45 ton / uur werd in 1957 aan de haven in Stein opgebouwd
1965 |
|
6502 Stein. De HUTHER asfaltinstallatie nu met een enorme eindsilo
1965 |
|
6503 Drunen HOVERS 400 dragline op een MACK NM serie 3 De Mack een ex US Army waar hij gebruikt werd als artillerietrekker vanwege zijn enorme trekkracht
1965 |
|
|
|
6504 Drunen De HOVERS 400 dragline gereed voor transport
1965
|
|
6505 Drunen RUTHEMEIJER wals
1965
|
|
6506 Drunen BUFFELO SPRINGFIELD wals met ripper gewicht 12 ton
1965
|
|
6507 Drunen MICHIGAN 75A wiellader
1965
|
|
6508 Drunen MICHIGAN 75A wiellader
1965
|
|
6509 Stein - Mauritzweg ALFELDER type "Wien" asfaltinstallatie
1965
|
|
De vraag naar asfalt bleef stijgen en zo werd midden 1965 een nieuwe ALFELDER type "Wien" asfaltinstallatie stationair opgebouwd met een capaciteit van ca. 80 ton / uur. Het terrein aan de Mauritzweg werd gehuurd van de D.S.M. |
|
6510 Stein Het betreft hier een "stationaire" installatie en zo zien we hier dat de commandopost opgetrokken word met traditioneel baksteen metselwerk
1965
|
|
6515 Drunen Kantoor en werkplaats
1965
|
|
6516 Drunen G.M.C. kipper
1965
|
|
6517 Drunen SCANIA - VABIS 76 truck met NETAM transport aanhanger
1965
|
|
6518 Drunen SCANIA - VABIS 76 truck met NETAM transport aanhanger
1965
|
|
6519 Drunen MERCEDES kipper
1965
|
|
6520 Drunen THAMES TRADER pick-up
1965
|
|
6521 Drunen HANOMAG KURRIER
1965
|
|
6522 Venray Rioleringswerk
jaren '60 |
|
6523 Venray Rioleringswerk
jaren '60 |
|
6525 Advertentie
Limburgsch dagblad 1965 |
|
6526 Advertentie
Limburgsch dagblad 1965 |
|
6530 Asten - Wolfsberg Asfalt leggen met een BARBER-GREENE SA 35
1965 |
|
6601 Artikel Limburgsch dagblad 1965 |
|
6602 Artikel
Limburgsch dagblad 1966 |
|
6603 Stein - Mauritsweg De installatie in vol bedrijf
1966 |
|
6604 Stein - Mauritsweg
1966 |
|
6605 Stein - Mauritsweg
1966 |
|
6606 Stein - Mauritsweg
1966 |
|
6607 Stein - Mauritsweg
1966 |
|
6608 Stein - Mauritsweg
1966 |
|
6609 Drunen BARBER-GREENE SA 40 asfaltafwerkmachine
1966 |
|
6610 Drunen BARBER-GREENE SA 40 asfaltafwerkmachine
1966 |
|
6611 Drunen BARBER-GREENE SA 40 op transport
1966 |
|
6612 Drunen MERCEDES 338 kipper
1966 |
|
6613 Drunen MERCEDES 1413 kipper
1966 |
|
6615 Nieuwenhagen RUSTON 10 RB bij het graven van een sleuf voor een riool met machinist Gerard van der Staak
midden jaren '60 Foto Gerard van der Staak |
|
6616 Nieuwenhagen RUSTON 10 RB Dragline
midden jaren '60 Foto Gerard van der Staak
|
|
6617 Nieuwenhagen De betonnen rioolbuizen worden met de HOVERS kraan in de sleuf gehesen Een familie klus, machinist op de HOVERS Ad van der Staak op de RUSTON Gerard van der Staak en Rinus van der Staak als uitvoerder
midden jaren '60 Foto Gerard van der Staak
|
|
6618 Nieuwenhagen HOVERS 400 dragline op MACK truck
midden jaren '60 Foto Gerard van der Staak
|
|
6619 Drunen HOVERS 400 dragline op MACK truck
midden jaren '60 Foto M.C.(Rinus) van der Staak
|
|
6620 Stein RUSTON 10 RB met machinist Gerard van der Staak.
midden jaren '60 Foto Gerard van der Staak
|
|
6630 Drunen AVELING BARFORD (Invicta) wals Gewicht 8,5 ton
1966 |
|
6631 Drunen SCHEID wals
1966 |
|
6632 Drunen FORDSON tractor
1966 |
|
6633 Drunen FORDSON tractor
1966 |
|
6640 Drunen V.W. bus
1966 |
|
6641 Drunen FORD Transit bus
1966 |
|
6645 Drunen RUSTON 10 RB
1966 |
|
6650 Eindhoven - Wolsberg BARBER GREENE SA-40
1966 |
|
6701 Drunen RUTHEMEYER wals
1967 |
|
6702
CATERPILLAR 933 rupslader
1967 |
|
6703
CATERPILLAR 933 rupslader
1967 |
|
6704 Drunen HUTHER asfaltmolen in 1966 overgeplaatst vanuit Stein
1967 |
|
6705 Drunen HUTHER asfaltmolen
1967 |
|
6706 Drunen UNIMOG met rolbezem
1967 |
|
6707 Drunen. MERCEDES turincar Touringcar aangekocht voor het vervoer van de "kabelploeg" naar de verschillende werklocaties "VissersTours" was een feit
1967 |
|
6710 Advertentie
Limburgsch dagblad 1967 |
|
6801 Drunen. Amerikaanse BUFFALO SPRINGFIELD wals
1968
|
|
6802 Drunen BUFFALO SPRINGFIELD wals
1968
|
|
6803 Voerendaal Aanleg RW 76 fase 1 Heerlen - Voerendaal O & K RH 6
1968
|
|
In 1968 ontvangt Vissers van de Provincie Limburg de opdracht voor de aanleg van het eerste deel van de latere Rijksweg 76 Heerlen - Maastricht aan, een 4 kilometer lang wegtracé | |
6804 Voerendaal Aanleg RW 76 fase 1 Heerlen - Voerendaal Een prachtige HANOMAG / FRISCH rupslader met aanhangtrilwals
1968 |
|
6805 Voerendaal Aanleg RW 76 fase 1 Heerlen - Voerendaal CATERPILLAR rupslader en een HASERA graafmachine bij de aanleg van riolering
1968 |
|
6806 Voerendaal Aanleg RW 76 fase 1 Heerlen - Voerendaal CATERPILLAR D6B bulldozer
1968
|
|
6901 Stein - Mauritsweg ALFELDER AE 150 asfaltinstallatie
1969
|
|
Mede door het aannemen van RW 76 stijgt de vraag naar asfalt dusdanig dat de capaciteit van installatie in Stein te klein blijkt en men besluit hem te vervangen door een grotere ALFELDER AE 150 installatie met een max. capaciteit van 180 ton/uur. | |
6902 Stein ALFELDER AE 150 asfaltinstallatie
1969
|
|
6903 Stein ALFELDER AE 150 asfaltinstallatie
1969
|
|
6904 Venray ALFELDER type Wurzburg asfaltinstallatie geplaatst voor de aanleg van de Wanssunseweg tussen Oostrum en Wanssum
1969 Archief Bert Theeuwen |
|
6905 Venray
1969 Archief Bert Theeuwen
|
|
6906 Venray
1969 Archief Bert Theeuwen |
|
6907 Venray ALFELDER asfaltinstallatie geplaatst voor de aanleg van de Wanssunseweg tussen Oostrum en Wanssum
1969 Archief Bert Theeuwen |
|
6910 Advertentie
Limburgsch dagblad 1969 |
|
6915 Drunen - Grote straat
1969 |
|
6916 Drunen
1969 |
|
6916 Drunen FORDSON tractor
1969 |
|
In 1970 word er na ruim 20 jaar actief te zijn in Limburg een bijkantoor in gebruik genomen in Maastricht. | |
7001 Venray Aanleg Blakterweg
1970 |
|
7002 Venray Aanleg Blakterweg
1970
|
|
7003 Drunen De twee AVELING & PORTER stoomwalsen van Vissers, op de sokkel de laatste in bedrijf geweest zijnde stoomwals tot 1957 en de later aangekochte stoomwals bouwjaar 1901 welke geheel is gerestaureerd en word gebruikt bij evenementen
1970 |
|
7004 Drunen AVELING & PORTER stoomwals
1970
|
|
7005
???????
1970 |
|
7010 Drunen - Grote straat
1970 |
|
7101 Stein Asfaltinstallatie in vol bedrijf
1971
|
|
7102 Stein Asfaltinstallatie in vol bedrijf
1971
|
|
- FILM VISSERS klik hier - | |
7105 Het eerste nummer van het personeelsblad "VW - kontakt"
1971 |
|
7110 Advertentie
Limburgsch dagblad 1971 |
|
7111 Advertentie
Limburgsch dagblad 1971 |
|
7201
CLARK SCHEID bandenwals
1972
|
|
7205 Advertentie
1972 |
|
7301 Advertentie
Limburgsch dagblad 1973 |
|
7302 Advertentie
Limburgsch dagblad 1973 |
|
7401 Stein O & K RH 9 LC hydraulische graafmachine
1974
|
|
7402 Stein O & K RH 9 LC hydraulische graafmachine
1974
|
|
7403 Stein O & K RH 9 LC hydraulische graafmachine
1974
|
|
7404 Stein KEMNA GIG 8 wals gewicht 8,5 ton
1974
|
|
7405 Drunen POTRATZ 1001 D motordumper (japanner) met ATLAS AL320 grijperkraan
1974
|
|
7406 Drunen POTRATZ 1001 D motordumper (japanner) met ATLAS AL320 grijperkraan
1974
|
|
7408 Aanleg RW 76 Heerlen - Maastricht Aanbrengen asfalt
1974
|
|
7409 Aanleg A 76 Heerlen - Maastricht Aanbrengen asfalt met twee BARBER - GREENE SA 41 machines
1974
|
|
In 1975 is de omzet gestegen boven de 50.000.000 gulden, het personeelsbestand is dan gestegen tot 560 mensen. |
|
7501 Heusden Ingebruikname nieuwe weg
1975 |
|
7601 Drunen Vier stuks nieuwe FORD Transit FT 100 bussen
1976 |
|
Het grootste uitgevoerde wegenbouwproject word in 1976 opgeleverd de Provinciale weg Maastricht - Heerlen de opdracht voor deze 20 km lange weg ontving men in 1967 van het Provinciaal Bestuur van Limburg in de vorm van een raamcontract. | |
7602 RW 76 Maastricht - Heerlen De officiële opening van de toen nog provinciale weg Rijksweg 76
1976 |
|
Rijksweg 76, Vissers heeft aan deze ruim 20 kilometer lange weg vanaf 1968 gebouwd, er werd verwerkt : * 2.5000.000 M 3 Grond (in den droge) * 148.850 M3 Mijnsteen (fundatie) * 350.360 ton asfalt * 42.500 M3 beton |
|
7604 Stein Leggen van een pijpleiding van DSM Geleen naar de DSM zuivering in Meers
1976 Foto Gerrit van der Staak
|
|
7605
Stein Een O & K RH 14 graaft de sleuf
1976 Foto Gerrit van der Staak
|
|
7606 Stein
1976 Foto Gerrit van der Staak
|
|
7607 Stein Rechts een ingehuurde YUMBO mobiele graafmachine
1976 Foto Gerrit van der Staak
|
|
7608 Stein
1976 Foto Gerrit van der Staak
|
|
7609 Stein
1976 Foto Gerrit van der Staak
|
|
7610 Stein
1976 Foto Gerrit van der Staak
|
|
7611 Stein Dichten van de leidingsleuf met een JOHN DEERE bulldozer
1976 Foto Gerrit van der Staak
|
|
7612 Stein. Verdichten van de aangevulde leidingsleuf
1976 Foto Gerrit van der Staak
|
|
G.J. Vissers legt eind 1976 zijn directeursfunctie neer en gaat op 70 jarige leeftijd met pensioen, de directie word dan voortgezet door M.C.P. (Mart) Vissers, P.M.J. (Piet) Vissers en A.H. Schoffellen |
|
7701 Hilvarenbeek Leggen van asfalt met een BARBER-GREENE SA 41 voor een fietspad
1977 Foto Huub van Dijk |
|
7702 Hilvarenbeek INVICTA wals
1977 Foto Huub van Dijk |
|
7703 Drunen - Autotron MERCEDES BENZ 307D
1977 |
|
Het terrein in Stein aan de Mauritsweg
waar de asfaltinstallatie vanaf 1965 was gevestigd was eigendom van
D.S.M. deze had het terrein echter zelf nodig voor uitbreiding van zijn
complex dus zo kwam het bericht dat de installatie in maart 1976
verdwenen moest zijn, deze termijn werd later met een jaar verlengt maar
daar waren de problemen voor Vissers niet mee opgelost.
In de regio Zuid Limburg waren echter nog drie aannemers met een probleem de vraag naar asfalt liep terug (ook bij Vissers) en een eigen installatie was niet langer rendabel na lang gepraat werd door de vier ondernemingen een v.o.f. opgericht die de naam ging dragen van Asfalt Centrale Limburg de ondernemingen waren : * Vissers wegenbouw * Koninklijke Wegenbouw Stevin * Moderne Wegenbouw (N.B.M.) * Via Regia ( Tempelman Geleen) Besloten word om het overgrote deel van de ALFELDER installatie van Vissers te gaan gebruiken, een nieuw terrein aan de Kerensheide 3 werd aangekocht, en in december 1976 start hiervan het bouwrijp maken, in maart 1977 word de installatie ge demonteerd aan de Mauritsweg en vervolgens gehermonteerd door N.B.M. en K.W.S. en 2 mei 1977 word begonnen met de productie van asfaltmengsels voor de diverse werken. |
|
7705 Stein - Kerensheide Een nieuwe locatie en kleur voor de asfaltinstallatie
1977 |
|
7706 Stein - Kerensheide A.C.L.
1977 |
|
7801 Margraten O & K RH6 LC serie D graafmachine Deze werkplaats was voor tijdelijk gehuurd als vervanging voor de werkplaats op het D.S.M. terrein
1978 |
|
7802 Margraten O & K RH6 LC serie D graafmachine
1978 |
|
7803 Margraten RUTHEMEYER RB 4 wals
1978 |
|
7805 Advertentie
Limburgsch dagblad 1978 |
|
7901 Stein SCHAEFF HML 30A graafmachine
1979
|
|
7902 Stein. BARBER GREENE SA 41 TR asfaltafwerkmachine
1979
|
|
7903 Stein BARBER GREENE SA 41 TR asfaltafwerkmachine
1979
|
|
8001 Stein De eerste koudfrees een ROBOT RAB 1000 hd freesbreedte 1 meter
1980 |
|
8002 Stein De eerste VÖGELE Super 1500 T asfaltafwerkmachine
1980 |
|
8003 Stein Vogele S 1500 T de eerste machine bij Vissers met hydraulisch uitschuifbare balk
1980 |
|
8004 Stein Vogele S 1500 T
1980 |
|
8007
De ROBOT koudfrees aan het werk.
1980 |
|
8008
FRISCH F 185 B grader
1980 |
|
8010
Aanleg riolering O & K RH 14
1980 |
|
8015
ROBOT koudfrees op transport
jaren '80 |
|
8016
ROBOT koudfrees op transport
jaren '80 |
|
8017
ROBOT koudfrees op transport
jaren '80 |
|
8018
ROBOT 1000 hd koudfrees
jaren '80 |
|
8019
ROBOT 1000 hd koudfrees
jaren '80 |
|
8020 Stein Schranklader
jaren '80 |
|
8021 Stein De schranklader bij de asfaltinstallatie naast zijn grote broer !
jaren '80 |
|
8101 Stein De asfaltinstallatie krijgt een opfrisbeurt
1981 |
|
8102 Stein CATERPILLAR 950 wiellader vaste belader van de asfaltinstallatie van de ACL
1981 |
|
8104 Venray - Wanssum ALFELDER type Wurtzburg capaciteit 80 ton/uur
1981 Archief Bert Theeuwen |
|
8105 Venray - Wanssum. ALFELDER type Wúrtzburg
1981 Archief Bert Theeuwen
|
|
Deze installatie is in 1963 gekocht en had als eerste standplaats Heerlen al in het voorjaar van 1964 verhuisde hij naar Wanssum, In 1973 werd daar de 500.000ste ton asfalt geproduceerd. In 1974 werd deze installatie tijdelijk gewisseld met de HUTHER uit Drunen dit omdat men daar een groot werk had aangenomen waarbij een grotere capaciteit installatie gewenst was, in 1975 werden de installaties weer om gewisseld. |
|
8106 Venray-Wanssum ALFELDER type Wúrtzburg
1981 Archief Bert Theeuwen
|
|
8107 Venray-Wanssum. ALFELDER type Wúrtzburg Na 18 jaar trouwe dienst werd deze molen gesloopt
1981 Archief Bert Theeuwen
|
|
8110 Venray - Wanssum De nieuwe AMMANN 1500B installatie capaciteit 150 ton / uur is van een collega overgenomen De doseurs, bitumentanks en eindsilo werden hergebruikt, al met al een investering van 1.250.000 gulden.
1981 Archief Bert Theeuwen
|
|
8111 Venray - Wanssum AMMANN 1500B installatie
1981 Archief Bert Theeuwen
|
|
8112 Venray - Wanssum AMMANN 1500B installatie
1981 Archief Bert Theeuwen
|
|
8113 Venray - Wanssum CAT 920 wiellader met 1350 liter bak, de vaste belader van de asfaltinstallatie
1981 Archief Bert Theeuwen
|
|
8114 Venray-Wanssum
1981 Archief Bert Theeuwen |
|
8120 Advertentie
Limburgsch dagblad 1981 |
|
8201 Bladzijde uit het materieelregister, "machinelijsten" van J.J. Kloek
1982
|
|
8202 Bladzijde uit het materieelregister, "machinelijsten" van J.J. Kloek
1982 |
|
8203 Bladzijde uit het materieelregister, "machinelijsten" van J.J. Kloek
1982 |
|
8204 Bladzijde uit het materieelregister, "machinelijsten" van J.J. Kloek
1982 |
|
8205 Bladzijde uit het materieelregister, "machinelijsten" van J.J. Kloek
1982 |
|
8301 Stein Afscheidsfoto van de trouwe SCANIA VABIS 76 aanhangdieplader combinatie hiervoor in de plaats komt een MERCEDES 2628 AK met NOOTEBOOM aanhangdieplader
1983 |
|
8303 Spaubeek Verbeteren loop van de Geleenbeek Met tweemaal een O & K RH 6 LC en een RH 12 B LC aan het werk
1983 |
|
8304 Spaubeek. Verbeteren loop van de Geleenbeek De beek word opnieuw onder profiel gezet en de taluds en bodem worden bedekt met een laag Silex
1983 |
|
8305 Spaubeek Verbeteren loop van de Geleenbeek Aanbrengen van de Silex met de O & K RH 12 B LC met verlengde giek
1983 |
|
8306 Spaubeek Verbeteren loop van de Geleenbeek De Silex word gestort in deze container die door de CAT D 6 C word voorgetrokken. Om de laag silex tegen wegspoelen te beschermen word deze afgedekt met gaas.
1983 |
|
8401 Stein AVELING BARFORD GNS wals gewicht 9 ton
1984
|
|
8402 BOMAG BW 213 D combiwals voor het verdichten van de zandbaan
1984
|
|
8403
De twee Vogele Super 1500 T asfaltafwerkmachines
1984
|
|
8404 Stein De CAT 950 aan het werk bij de ACL met een hele jonge Jos van der Staak, was dan ook de eerste machine waarmee hij draaide
1984 Foto Jos van der Staak
|
|
8501 Drunen O & K MH 5 met 900 liter bak
1985 |
|
8502 Stein O & K RH 8 LC met 1250 liter bak
1985 |
|
8503 HAMM DV 6 tandemtrilwals (6.6 ton)
1985 |
|
8510 Venray - Wanssum
1985 |
|
De oude 40 tons weegbrug word vervangen door een nieuwe van het merk MOLENSCHOT met een capaciteit van 60 ton. De oude weegbrug word opgeknapt en geplaatst bij de asfaltinstallatie in Drunen. |
|
8511 Venray - Wanssum Vanaf de weegbrug loopt een ondergronds buizenpostsysteem naar het vijftig meter verder staande kantoor waardoor de weegbrief verzonden kan worden de chauffeur hoeft zijn wagen niet meer te verlaten
1985 |
|
8601 Stein AHLMANN AZ 9 wiellader
1985 |
|
8602 Asfalt leggen langs de Maas
1986 |
|
8603
Stukje handwerk
1986 |
|
8604 VÖGELE S 1500 T asfaltafwerkmachine
1986 |
|
8606 O & K RH 12 LC met Verachtert 2250 liter bak
1986 |
|
14 November 1984 word in Stein de
asfaltproductie in de oude "Vissers" ALFELDER installatie gestaakt
en werd deze ontmanteld, na de sloop van de oude fundaties werd
onmiddellijk gestart met de voorbereiding voor een nieuwe ultramoderne
AMMANN toreninstallatie welke in mei 1986 in gebruik kon worden genomen
en in oktober van dat jaar gingen de vlaggen in top bij de officiële
ingebruikname op een zondag met 500 genodigden waaronder de 80 jaar oude
G.J. Vissers en Dr. U. AMMANN de eigenaar van de gelijknamige Zwitserse
firma die de installatie leverde.
Technische gegevens : * AMMANN T 27100 Hot Stock torenmenginstallatie * Opslag gedroogd materiaal 800 ton * Capaciteit menggroep 350 t/u, drooggroep 250 t/u * Droogtrommel voorzien van een combibrander voor aardgas en bruinkoolpoeder * 5 stuks vulstofsilo's gezamelijke inhoud 300 ton * 3 stuks bitumentanks gezamelijke inhoud 240 ton * Eindproduktsilo's met een gezamelijke inhoud van 360 ton * Geschikt voor hergebruik van 25 % oud asfalt * In de installatie zijn 102 elektromotoren verwerkt variërend van 0,12 tot 250 Kw totaal geïnstalleerd vermogen 955 Kw De A.C.L. is in 1986 een joint venture van : * Kon. Wegenbouw Stevin - Heerlen * Lintzen Wegenbouw - Sittard * Moderne Wegenbouw (N.B.M.) - Heerlen * Vissers Wegenbouw - Maastricht. |
|
8607 Stein AMMANN T 27100 asfaltinstallatie
1986 |
|
8608 Stein AMMANN T 27100 asfaltinstallatie
1986
|
|
8609 Stein AMMANN T 27100 asfaltinstallatie
1986 |
|
8610 Stein Beladen dosseurs met van KWS materieel gehuurde CAT 950 B wiellader
1986 Foto Jos van der Staak |
|
8701 Drunen HAMM GRW 10 bandenwals
1987 |
|
8702
BLAW KNOX BK 16 asfaltafwerkmachine ook wel "fietspadmachine" genoemd
1987
|
|
8703 HAMM HW 90 statische drierolwals
1987 |
|
8704 Venray CATERPILLAR 920 de vaste lader van de asfaltinstallatie
1987 Archief Bert Theeuwen |
|
8801
O & K RH 9 LC
1988 |
|
8803
CATERPILLAR D3C bulldozer
1988 |
|
8803 Tilburg - Hart van Brabantlaan Aanbrengen nieuwe toplaag
1988 |
|
8901 Drunen O & K MH PLUS
1989 |
|
8902 Drunen RAMMAX tandem-tril-schapepoot-wals
1989 |
|
8903 O & K RH 6 LC.
1989 Foto Jos van der Staak |
|
8904 CATERPILLAR D6C met VIBROMAX aanhangtrilwals en een O & K RH 8 LC
1989 Foto Jos van der Staak |
|
8905 Drunen AMMANN 1000 SB asfaltinstallatie (geplaatst in 1976) De asfalteindsilo is vervangen door een veel grotere nieuwe, hierdoor ging de voorraadcapaciteit van 60 naar 150 ton Uiteraard geschiede de vervanging in de bouwvakvakantie
1989 |
|
8907 Drunen AMMANN 1000 SB asfaltinstallatie met nieuwe eindsilo
1989
|
|
8908 Drunen AMMANN 1000 SB asfaltinstallatie
1989
|
|
8909 Drunen AMMANN 1000 SB asfaltinstallatie
1989
|
|
8910 Drunen AMMANN 1000 SB asfaltinstallatie
1989
|
|
8911 Drunen AMMANN 1000 SB asfaltinstallatie
1989
|
|
8912 Drunen De vaste belader van de installatie een CATERPILLAR 916
1989
|
|
8913 Drunen Vullen van de Doseurs
1989
|
|
9001 Beek Egaliseren van een zandpakket in en rondom een bedrijfshal met de CAT D3C
1990 |
|
9002 Beek CATERPILLAR D3C
1990 |
|
9003 Stein CATERPILLAR D3C bulldozer
1988 |
|
9004 Stein CATERPILLAR D3C bulldozer
1990 |
|
9005 Sittard CATERPILLAR D3C bulldozer
1990 |
|
9007 Heusden Aanbrengen asfalt op de nieuwe brug over de Maas onderdeel van de N 267 De N 267 werd in combinatie met V.O.W. aangelegd, Vissers verwerkte er 22.500 ton asfalt, de brug werd gebouwd door Heijmans
1990 |
|
9007 Heusden HAMM drierolwals
1990 |
|
9010 Echt Een CATERPILLAR M 318 is gekanteld
1990 |
|
9011 Echt CATERPILLAR M 318 word weer op zijn wielen gezet door een DEMAG HC 610 kraan van CONVOI
1990 |
|
9012 Echt
1990 |
|
9101 Beek UNIMOG U 1200 veeg / materiaalwagen
1991 |
|
9105 Advertentie
Limburgsch dagblad 1991 |
|
9110 Asten Asfalt leggen met beide VÖGELE machines
Archief Eindhoven 1991 |
|
9111 Asten Asfalt leggen met beide VÖGELE machines
Archief Eindhoven 1991 |
|
9112 Asten 4 stuks HAMM walsen in de bocht
Archief Eindhoven 1991 |
|
9113 Asten Controle laagdikte
Archief Eindhoven 1991 |
|
9115 Advertentie
Limburgsch dagblad 1991 |
|
9202 Drunen CATERPILLAR 916 wiellader bij de asfaltinstallatie
1992 |
|
9203 Drunen ALHMANN wiellader
1992 |
|
9204 Wanssum CATERPILLAR D3C / 3P
1992 |
|
9205 Leggen van kleurasfalt op een rijwielpad met de VOGELE super boy
1992 |
|
9206 VÖGELE super boy
1992 |
|
9301 Drunen AHLMANN AZ 10 met VIBROMAX aanhangtrilwals
1993 |
|
9401 Drunen De laatste tonnen asfalt worden geproduceerd door de AMMANN asfaltinstallatie
1994 |
|
9405 Asten
1994 |
|
9406 Asten
1994 |
|
Op 1 Jul1 1994 word de asfaltinstallatie van H.W.Z. te Tilburg omgedoopt
in Asfalt Centrale Tilburg en is vanaf dat moment gezamelijk eigendom
van H.W.Z. en Vissers, per diezelfde datum word de asfaltproductie aan
de Bosscheweg in Drunen beëindigd. Aan die Bossche weg is door drie asfaltinstallaties ( HUTHER, ALFELDER en AMMANN) in 28 jaar 750.000 ton asfalt geproduceerd, in December 1995 word de installatie ontmanteld, Een jaar later 1 juli 1996 stopt ook de productie in Venray en word een samenwerking aangegaan met Heijmans voor de exploitatie van de Venlose Asfalt Fabriek. |
|
9501 Kaatsheuvel - "De Efteling". Vissers was jarenlang de huis aannemer op de Efteling, hier een bestratingswerk (9500M2) bij de hoofdingang.
1995 |
|
9502 Kaatsheuvel - "De Efteling". Handwerk bij het aanbrengen van asfalt bij een van de attracties.
1995 |
|
9503 Kaatsheuvel - "De Efteling" Vernieuwen Europalaan de toegangsweg naar de Efteling
1995 |
|
9504 Kaatsheuvel - "De Efteling" Vernieuwen Europalaan, aanbrengen puinfundering FRISCH grader MASTER-PAVIOR wals en ALHMANN wiellader met aanhangtrilwals
1995 |
|
9801 Drunen CATERPILLAR M 312 ter vervanging van de SCHAEFF HML 30E
1998 |
|
9802 Drunen CATERPILLAR M 318 ter vervanging van de O & K MH plus
1998 |
|
9803 Drunen CATERPILLAR M 318
1998 |
|
9804 Drunen CATERPILLAR M 318
1998 |
|
9805 Drunen CATERPILLAR M 318
1998 |
|
9810 Waalwijk Bouw milieustraat
1998 |
|
|
Op 11 mei 1999 maakt de algemeen directeur G. Wissink de overname van Vissers Infra en Milieu B.V. door de Koninklijke BAM groep N.V. bekend, na 143 jaar gaat het bedrijf van de familie Vissers over in andere handen . |
9901 Laatste editie "Vissers - kontakt"
1999 |
|