Hussen

Culemborg

 
   

 

   

Foto's en informatie uit het archief van

Rien Eegdeman (tenzij anders vermeld).

 
   

 

De fundamenten voor Aannemings Mij. Hussen B.V. werden gelegd in 1920, door G.F (Garti) van Hussen sr. met het oprichten van een timmer en onderhoudswerkplaats hoofdzakelijk voor particuliere klanten .Geruime tijd later werd het timmerbedrijf voortgezet door zijn 2 zonen G. ( Garti ) van Hussen jr. en M. ( Riens ) van Hussen die zich toen al meer op het grotere werk ( woningbouw ) gingen richten.

Na de tweede wereldoorlog volgde er nog meer expansie in het bedrijf, en gingen ze zich naast woningbouw, ook bezig houden met de bouw van kunstwerken, rioolwaterzuiveringen en rioolgemalen en werden er werken aan genomen van Zeeland tot op Texel. Het was in die tijd dat ook Dhr. D. ( Dick) van Deventer in dienst kwam, die later een belangrijke rol in de groei van het bedrijf zou gaan spelen. 

   
4501

Opheusden.

Deze WALLIS & STEEVENS wals reed net na de tweede wereldoorlog op een landmijn, met dit gevolg.

Machinist Gradus van Renswou kwam goed weg en hield aan het gebeuren gelukkig geen noemenswaardig letsel over.

 

 

 

 

1945

 

   

4502

Opheusden.

WALLIS & STEEVENS wals.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1945

   
4503

Opheusden.

WALLIS & STEEVENS wals.

 

 

 

 

 

 

 

 

1945

 

   
5001

Culemborg - Achter de poort.

Gegraven sleuf met rioolbuizen koud tegen elkaar. waarbij de kragen gemetseld werden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1950

 

   
5002

Culemborg - Achter de poort.

Het heien van betonpalen met een stoomstelling.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1950


 

   
5003

Culemborg - Achter de poort.

Rechts van de stoomheikar met de lichte jas G. van Hussen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1950

 

   
5201

Culemborg.

De FORD bitumenspuitwagens van de Nederlandse Wegtanker Maatschappij bij penatratiewerk op een van de dijkwegen.

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

 

   
5202

Culemborg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

 

   
5203

Culemborg.

Het met de hand afstrooien van de split.

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

 

   
5204

Culemborg.

in-vegen van de slijtlaag.

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

 

   
5205

Culemborg.

Arbeidsintensief werk, hier de gehele ploeg verzameld.

Let op het masker van de uiterst linkse persoon.

 

jaren '50

 

   
5301

Culemborg.

De werkplaatsen en de uitbouw achter de personenwagen is het kantoor.

 

 

 

 

 

 

1953


 

   
5302

Culemborg - "De Riethoek".

Kantoor, werkplaatsen en opslagterrein.

Links de Directiewoningen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

   
5303

Aanleg riolering.

De RAPIER 210 is de eerste dragline die HUSSEN in gebruik had.

 

 

 

 

 

 

 

1953
 
 

   
5501

Culemborg - Otto van Reesweg.

WALLIS & STEEVENS wals met petroleummotor bij het walsen van een koudasfaltlaag.

Machinist Kobus van Diejen, voor de wals M.van Hussen.

 

 

 

 

 

1955

   
5502

Culemborg - "De Riethoek".

Tussen de tijd van beladen van de kippers met de schop en de dragline, zat nog een periode dat men gebruik maakten van een transportladder (jacobsladder).

Hier een van het Nederlands fabrikaat MAAGD uit Annerveenschekanaal (Drente).

 

 

 

 

jaren '50

 

   
5503

Beton werd op het werk gemaakt, laden van de betonmolen met zand en grind uiteraard met de schop en de cement in 50 KG zakken.

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

 

   
5504

Betonstorten erg arbeidsintensief op deze manier.

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

 

   
5505

Culemborg.

Materieel verzameld op de werf.

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

 

   
5506

Culemborg - Jan van Riebeeckstraat.

Leggen van koudasfalt welke word aangevoerd met een GMC kipper.

Machinist met alpinopet, Piet Burggraaf .

 

 

 

 

 

1955

 

   
5507

Culemborg - Jan van Riebeeckstraat.

VOGELE KL 50 asfaltafwerkmachine voor de verwerking van koudasfalt.

 

 

 

 

 

 

1955

 

   
5508

Culemborg - Jan van Riebeeckstraat.

Leggen van koudasfalt .

De baas zelf geeft de rijrichting aan.

 

 

1955

 

   
5509

Culemborg - Jan van Riebeeckstraat.

Een bijzondere machine deze VOGELE KL 50, geen balk maar twee walsrollen aan de achterzijde.

 

 

 

 

 

 

1955

 

   
5510

Culemborg - Jan van Riebeeckstraat.

Omdat de machines uit die tijd geen inklapbare hopperzijkanten hadden moest het met de hand uit de hoeken geschept worden .

 

 

 

 

 

 

1955

 

   
5511

Culemborg - Jan van Riebeeckstraat.

Aanvoer van asfalt met een BEDFORD kipper.

 

 

 

 

 

 

1955

 

   
5512

Culemborg - Jan van Riebeeckstraat.

Afwalzen van de koudasfaltlaag met een Marshall drieroller , met daarop machinist Kobus van Diejen .

 

 

 

 

 

1955

 

   
5513

Culemborg - Jan van Riebeeckstraat.

Marshall drieroller.

 

 

 

 

1955

   
5515

AIR PUMPS TS-8 compressor met drukvat.

 

 

jaren '50

 

   
5601

PRIESTMAN Caribou op een MACK 6x6 truck in een lastige positie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

 

   
5602

Culemborg - industrieterrein De Riethoek.

De werkplaatsen met ervoor het wagenpark.

 

 

 

 

 

 

jaren '50

 

   
5603

Culemborg

Bouw rioolzuivering.

Rapier 210 dragline in gebruik om trechter te vullen , waar het zand en grind met kruiwagens onder vandaan gereden wordt om de ophaalbakken van de betonmolens te vullen.

 

 

 

 

 

1956

   
5604

Culemborg

Bouw rioolzuivering.

CATERPILLAR D 4 bulldozer met benzinestartmotor en zelfbouwcabine bouwjaar 1955, machinist Waldrek Mars.

 

 

 

 

 

 

1956

 

   
5605

Culemborg

Bouw rioolzuivering.

O & K  L 102 toen nog op een Duits rupsonderstel met cardanaandrijving met machinist Jo Verhoef.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1956

   
5606

Culemborg

Bouw rioolzuivering.

 

 

 

 

 

 

 

 

1956

 

   
5607

Culemborg

Bouw rioolzuivering.

O & K  L 102.

 

 

 

 

 

1956

   
5608

Rijplaten leggen dat ging met de hand van de kieper trekken in dit geval een Bedford 4x2.

 

 

 

 

1956

   
5607

GMC 6x6 Kieper tijdens het storten van een vracht zand t.b.v een afrit , chauffeur waarschijnlijk Jo Boon.

 

 

 

 

1956

   
5801

O&K L102 dragline en GMC kipper.

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

 

   
5802

O&K L102 dragline uitgerust met grijper voor het vullen van een trechter.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

 

   
5901

Het lossen van de heikar met de PRIESTMAN Caribou.

 

 

 

 

 

 

 

 

eind jaren '50

 

   
5902

Het heien van houten palen met de TENSEN  heikar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eind jaren '50

 

   
5903

Het heien van houten palen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eind jaren '50

 

 

   
5904

Al het transport gebeurde in eigen beheer , soms werden er op een kipper de meest vreemde constructies gebouwd om lang en zwaar materiaal te vervoeren, zoals op deze GMC.

 

 

 

 

 

 

 

 

eind jaren '50

 

   
5905

Strooien van split.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eind jaren '50

 

   
  Aan het eind van de vijftiger jaren kwam G. van Hussen jr. op te jonge leeftijd te overlijden, en werd de directie voort gezet door  M. van Hussen en als procuratiehouder D. van Deventer, men had toen ook al de eerste schreden gezet op het gebied van de wegenbouw en rioleringswerk.
   
6001

GMC kipper met DAF dieselmotor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '60

   
6002

Tiel.

Aanleg riolering.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1960

Archief Rivierenland

   
6003

Tiel.

Aanbrengen verticale drainage met de PRIESTMAN Caribou op een MACK 6x6 truck. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1960

Archief Rivierenland

   
6004

Maurik.

Aanleg riolering in de wijk de Slaag.

 

 

 

 

 

1960

Archief Rivierenland

   
6101

Utrecht - Tuindorp.

Jab Baauw net van de ambachtsschool als machinist klein materieel achter een VIBROMAX AT 2000 trilplaat.

 

 

 

 

 

 

 

1961

 

   
6102

Utrecht - Tuindorp.

RUSTON 19 RB dragline.

 

 

 

 

 

 

1961

 

   
6201

Utrecht - Johannapolder.

Een splinternieuwe O & K  L 252 bij de aflevering door Orenstein & Koppel in de polder, machinist Piet Kruissen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1962

 

 

 

6202

Aanleg rijwielpad met beton wegdek.

S.G.M.E. beton verdeel /afwerkmachine met machinist Piet Burggraaf.

 

 

 

 

 

 

begin jaren '60

 

   
6203

Aanleg rijwielpad met beton wegdek.

 

 

 

 

 

 

 

 

begin jaren '60

 

   
6204

Aanleg rijwielpad met beton wegdek.

 

 

 

 

 

 

begin jaren '60

 

 

   
6206

Maurik.

Aanleg riolering in de Tielsestraat.

 

 

 

 

 

 

 

 

1962

Archief Rivierenland

   
6207

Culemborg.

De planner Joop de Leeuw aan het werk in zijn kantoor op de werf.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1962

   
6210

Advertentie

 

 

1962

 

   
6301

Culemborg -markt.

ROBUSTER RL 1/3 wiellader met machinist Klaas Pannekoek bij het sneeuwvrij maken tijdens de strenge winter '62/'63.

Een zeldzame machine deze ROBUSTER er hebben er slechts een of twee van in Nederland gedraaid.

 

 

 

1963

 

   
6302

Culemborg - Parralelleweg.

IJsvrij maken van een waterpartij met de PRIESTMAN Caribou op een MACK 6x6 truck met benzinemotor.

Machinist Gerrit Peek.

 

 

 

 

 

 

1963

   
6303

Culemborg - Parralelleweg.

De ijsblokken worden op een GMC 6x6 kipper geladen.

 

 

 

 

 

 

 

1963

 

   
6304

Culemborg - Parralelleweg.

Ook de grijper was van het fabrikaat PRIESTMAN.

 

 

 

 

 

 

 

 

1963

 

   
6305

Utrecht - Johannapolder.

Fuchs 300 bij het buizen zetten met insteekhaak , op de achtergrond een O&K R7 dragline die de sleuf heeft gegraven , machinist op de Fuchs is Jan Baauw.
 

 

 

 

 

jaren '60

   
6307

Culemborg.

Overslag in de haven.

 

 

 

 

 

 

 

 

1963

Archief Rivierenland

   
6308

Culemborg.

Overslag in de haven.

 

 

 

 

 

 

 

 

1963

Archief Rivierenland

   
6309

Culemborg.

Overslag in de haven.

 

 

 

 

 

 

 

 

1963

Archief Rivierenland

   
6310

Culemborg.

Overslag in de haven.

 

 

 

 

 

 

 

 

1963

Archief Rivierenland

   
6401

Culemborg - De Riethoek.

Het overeind zetten van het bovenste deel van de betoncentrale door een GOTTWALD opbouwkraan van Stoof uit Breda.

 

 

 

 

 

 

1964

 

   
6402

Culemborg.

Aanleg riolering in de Stationstraat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1964

Archief Rivierenland

   
6403

Culemborg.

Aanleg riolering in de Stationstraat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1964

Archief Rivierenland

   
 

Aan het begin van de zestiger jaren werd in Utrecht de Johannapolder aangenomen om bouwrijp te maken ( nu universiteitscentrum De Uithof ), en groeide het bedrijf als kool. Er werden grote investeringen gedaan in materieel gericht op de grond weg en waterbouw, en de woningbouw verdween steeds meer op de achtergrond , daar naast beschikten ze zelf over een in eigen werkplaats gebouwde ( KOUD ) asfaltmolen en een asfaltset, rond 1965 werd de eerste betonmixer op Praga chassis aangeschaft en ging men zelf ook beginnen met de bereiding van beton.

Dhr. van Hussen wilde het liefst alle werkzaamheden in eigen beheer houden, zo hadden ze zelf een zandexploitatie, werd het asfaltmaterieel af gestoten en de asfaltmolen omgebouwd tot betoncentrale, die later nog eens gemoderniseerd werd i.v.m. de noodzakelijke KOMO Keur, voerde men zelf hei en bronbemalingswerk uit, gingen ze beton aan derden leveren en zelf zand en grind schepen lossen.

   
6501

Culemborg - zandstraat.

PRIESTMAN Caribou dragline op een MACK 6x6 truck met benzinemotor bij het plaatsen van een projectbord.

Inzet - Achter de handels de toenmalige Burgemeester.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6502

Culemborg - zandstraat.

PRIESTMAN Caribou dragline met achter de handels de toenmalige Burgemeester.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6503

Leerdam.

FUCHS 300 met heiblok bij het heien van damwanden, machinist Jan Baauw.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6505

Culemborg.

Openingshandeling bij de oplevering van het project "Culemborg verjongt zijn hart" (vernieuwing gehele infrastructuur van de binnenstad) met een WHITLOCK 60A graaflaadcombinatie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

 

   
6506

Culemborg.

Openingshandeling bij de oplevering van het project "Culemborg verjongt zijn hart"

Een van de eerste Marokkaanse gastarbeiders in Nederland is machinist op de WHITLOCK 60A en geeft uitleg over de bediening aan de toenmalige loco-Burgemeester.

Links naast de machine chef werkplaats Cees Schreuders en uiterst rechts M. van Hussen.

 

 

 

1965

 
   
6507

Maurik.

O & K  RH 5 en MICHIGAN bij bouwrijp maken van een nieuwbouwwijk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6508

Dit riool komt zo diep te leggen dat de hydr. graafmachine geen bereik genoeg heeft en het laatste er met de dragline en grijper uit gehaald moet worden, machinist kan zelf niet onderin kijken dus juiste aanwijzingen zijn belangrijk, de man bovenop de put is Thomas Rijswijk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '60

   
6509

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '60

   
6510

Een van de Ford Transit FK 100 personeelsbusjes waarvan er tot eind jaren 60 ongeveer 8 stuks hebben gereden.
 

 

 

 

 

jaren '60

 

   
6511

Maurik.

Links een LORIAN TL25 K dragline met machinist Aart Bijen , rechts een MICHIGAN 75A wiellaadschop met op het wiel machinist Cor de Bie.
 

 

 

 

 

 

jaren '60

   
6512

Maurik.

O&K RH 5 hydr. graafmachine met op de voorgrond een ploegje grondwerkers , geheel rechts met vetspuit in de hand machinist Henk van Varik.

 

 

 

 

jaren '60

   
6513

Maurik.

WALLIS & STEEVENS drierol walsje in eigen werkplaats voorzien van Bernhard diesel die met de hand moest worden gestart , hier bij het afwalsen van een koudasfaltlaag , machinist Huib den Hartog. 
 


 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '60

 

   
6514

Maurik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '60

   
6515

Maurik.

Daimond / Terberg 6x6 Kieper met Nooteboom kieper en Mercedes-Benz dieselmotor.

 

 

 

 

 

 

 

jaren 1965

   
6515

Maurik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren 1965

   
6515

Maurik.

Met de hele ploeg op de foto.

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren 1965

   
6518

Culemborg.

Koudasfalt laden bij de installatie op de werf.

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren 1965

   
6520

Beusichem.

CATERPILLAR D 4.

 

 

 

 

 

1965

Archief Rivierenland

   
6521

Beusichem.

CATERPILLAR D 4.

 

 

 

 

 

 

1965

Archief Rivierenland

   
6522

Beusichem.

CATERPILLAR D 4.

 

 

 

 

 

1965

Archief Rivierenland

   
6601

Culemborg.

Leggen van riolering in de Achterstraat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '60

   
6602

Maurik.

O&K RH 5 hydr. graafmachine.

 

 

 

 

 

 

jaren '60

   
6701

Leerdam.

De PRIESTMAN Caribou nadat deze in eigen werkplaats van de MACK  truck op een rupsonderwagen was geplaatst, tevens is de cabine aan de moderne tijd aangepast.

Machinist Jan Baauw heit hier houten palen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

 

   
6702

Culemborg - Chopinplein.

Tijdens het heien voor eeen winkelcentrum in de wijk Terweijde, werd de LORIAN TL 25K dragline verpletterd onder een omgevallen AMERICAN 599 heistelling van NEDERVEEN uit Rotterdam.

 

 

 

1967

 

   
6703

Culemborg - Chopinplein.

Machinist Aart Bijen van de LORIAN zag het gevaarte kantelen en kon zich ternauwernood in veiligheid stellen.

 

 

 

 

 

 

1967

 

   
6704

Culemborg.

Muller salonwagen.

 

 

 

 

1967

 

 

   
6705

Utrecht - Lange Hagelstraat.

Aanleg riolering de kipper is een Terberg.

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

   
6706

Culemborg.

De werf met de betoncentrale.

 

 

 

 

 

 

 

1967

   
6708

Culemborg.

Slaan van een eerste paal.

 

 

 

 

 

 

 

1967

   
6709

Culemborg - Herenstraat.

Priestman Caribau, nadat hij in eigen werkplaats op een rupsonderstel was gebouwd en voorzien was van een ruimere cabine. 

 

 

 

 

 

 

1967

   
6710

Culemborg - Herenstraat.

Priestman Caribau, met machinist Jan Baauw. 

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

   
6710

Culemborg / Herenstraat.

Leggen van een zinker met de Priestman Caribau. 

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

   
6711

Culemborg - Herenstraat..

Leggen van een zinker met de     O & K RH 5.

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

   
6712

Culemborg - Zuiderwal.

Afwerken taluds met de LORIAN.

 

 

 

 

 

 

 

1967

   
6713

Culemborg .

Groepsfoto van de asfaltploeg op de balk van de BARBER GREENE asfaltafwerkmachine. 

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

   
6714

Culemborg .

Naast de dagelijkse werkzaamheden was Hussen ook actief in het zomeravondvoetbal  ( bedrijfsvoetbal ) , op deze foto het team op het toenmalige Culemborgse sportcomplex .

 

 

 

 

 

 

 

1967

   
 
Toen in de jaren 60 het verkeersaanbod hand over hand toenam , was ook de stad Utrecht genoodzaakt zijn toegangswegen en verkeerspleinen aan te passen .

Men wilde dit vooral bereiken door het dempen van singels en een deel van de Leidsche Rijn , maar de waterhuishouding in die singels was zo belangrijk dat dit niet onderbroken kon worden.
De waterbouwkundige afdeling van de Gemeente Utrecht kwam op het idee om een spuikoker te realiseren , dan zou het water door een soort caisson gaan en de rijweg er bovenop komen te leggen .
Hussen werd aannemer van dit omvangrijke project waarbij opgemerkt moet worden dat er ter plaatse geen mogelijkheid was om de betonnen caissons te bouwen .

Als bouwplaats hiervoor werd de Uraniumweg aangewezen op het toen nog grotendeels braak liggende industrieterrein Lage Weide en direct gelegen aan het water (Uraniumkanaal ) .
Dat betekende wel dat de gereed gekomen betonnen kolossen met drijvende bokken te water werden gelaten en varend vanaf de bouwplaats via het Amsterdam-Rijnkanaal naar de binnenstad werden verplaatst , waarbij ook vele ophaalbruggen gepasseerd moesten worden .

De koker bestond uit 5 moten van elk 36 meter lang , 5 meter breed en 3,25 meter hoog met een gewicht van 500 ton per moot , die ter plaatse werden afgezonken.
   
6720

Utrecht.

Bouw spuikoker. 

De caissons in de kist. 

 

 

 

 

 

 

1967

   
6721

Utrecht.

Bouw spuikoker. 

In het water hijsen van de op de wal gebouwde caissons door twee bokken ieder met een hefvermogen van 250 ton. 

 

 

 

 

 

 

 

1967

   
6722

Utrecht.

Bouw spuikoker. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

   
6723

Utrecht.

Bouw spuikoker. 

De caissons in het water, zouden ze wel blijven drijven ? 

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

   
6724

Utrecht.

Bouw spuikoker. 

De caissons afgemeerd in het Amsterdam - Rijnkanaal.

 

 

 

 

 

 

1967

   
6725

Utrecht.

Bouw spuikoker. 

Een bezorgt kijkende Heer Hussen slaat het transport gade vanaf de wal, gaat het allemaal wel lukken ? 

 

 

 

 

1967

   
6726

Utrecht.

Bouw spuikoker. 

Passeren van ophaalbruggen. 

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

   
6727

Utrecht.

Bouw spuikoker. 

Het laatste stuk word het echt krap. 

 

 

 

 

 

 

 

1967

   
6728

Utrecht.

Bouw spuikoker. 

Bijna op zijn plaats.

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

   
6730

Culemborg - Vijverstraat.

Een tamelijk onbekende wiellader deze is van het engelse fabrikaat Chaseside type SL 1000 en werd in de zestiger jaren geleverd door Orenstein & Koppel uit Amsterdam, hoewel het de oudste laadschopfabrikant ter wereld was kon hij niet zelfstandig blijven bestaan en werd in 1968 over genomen door JCB, die tot die tijd geen laadschop in het programma hadden.


1967

   
6731

Culemborg - Vijverstraat.

Bij het dempen van een waterpartij had hij zich vast gereden en moest worden geholpen door de Werklust VL 1300 met machinist Joop Hartings , machinist op de Chaseside was Kees Ekelschot

 

 

 

 

 

1967

   
6732

Culemborg - Vijverstraat.

WERKLUST VL 1300.

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

   
6733

Culemborg - Vijverstraat.

Ook de Werklust VL 1300 met machinist Joop Hartings kwam in de problemen en moest op zijn beurt weer geholpen worden door de Michigan 75A met machinist Cor de Bie.

 

 

 

 

1967

   
6734

Culemborg - Vijverstraat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

   
6735

Culemborg - Tollenstraat.

In de zestiger jaren was de VCA certificering nog ver weg en mochten er zonder problemen mensen in de bak vervoerd worden , deze dames kregen zo geen smerige schoenen , machinist Joop Hartings.

 

 

 

 

1967

   
6736

Culemborg - Markt.

Joop Hartings met in zijn hand een vergroting van bovenstaande foto, met achter hem een Daf kieper , deze was gebruikt gekocht en had dienst gedaan als trekker, de schotel werd verwijderd en een kieper opgebouwd, hoewel het een 4x2 was , kwam hij goed door het zand i.v.m zijn vele PK's.

 

1967

   
6737

Culemborg - Markt.

WERKLUST VL 1300, bouwjaar 1966 met machinist Joop Hartings.

 

 

 

 



 

1967

   
6738

Culemborg - Markt.

Egaliseren van een zandbaan voor de stratenmakers.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

1967

   
6739

Utrecht Leuvenlaan.

CHASESIDE SL 1000 met de zoon van machinist Kees Ekelschot.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

1967

   
6740

Maurik.

Asfalt leggen.

 

 

 

 

 

 

1967

Archief Rivierenland

   
6801

Culemborg - Markt.

WHITLOCK 60A bij het graven van een leidingsleuf voor een gescheiden riool.

Machinist Henk van Zoelen.

 

 

 

 

 

 

 

 

1968

 
   
6802

Culemborg - Markt.

WHITLOCK 60A .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1968

 

   
6803

Culemborg

Twee Terberg kippers en in het midden een Werklust wiellader. 

 

 

 

 

 

 

1968

   
6804

Culemborg

Leggen van klinkerbestrating. 

 

 

 

 

 

 

 

 

1968

   
6805

Culemborg

Aanleggen riolering in de Zandstraat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1968

   
6806

Culemborg  - Weidsteeg.

Door een stuurfout van de diepladerchauffeur van E.J van Dijk uit Utrecht kwam het achterwiel van deze VERHEUL combinatie in de wegberm en liep de kuipdieplader vast op het wegdek .





 

 

 

1968

   
6807

Culemborg  - Weidsteeg.

Om verder te kunnen moest de O&K R 7 dragline met machinist Gerrit Peek gelost worden, maar omdat de weg ter plaatse te smal was, werd eerst de sloot tijdelijk met zand dicht gereden.


 

 

 

 

 

1968

 
   
6808

Culemborg - Weidsteeg.

Nadat hier draglineschotten op waren gelegd kon de dragline er achterwaarts af rijden.

 

 

 

 

 

 

1968

   
6901

Culemborg - Markt.

Herbestraten van de markt, de dragline is de FUCHS.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1969

   
6902

Culemborg.

Bouw bedrijfshallen.

 

 

 

 

 

 

 

1969

   
6903

Culemborg.

Storten van een kolom van een bedrijfshal de betonmixers zijn RAM´s.

 

 

 

 

 

 

 

1969

   
6904

Culemborg.

O & K  MH 4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1969

   
6905

Culemborg.

Eind van de jaren ´60 stopt men bij Hussen met het zelf verwerken van asfalt, hier staat de BARBER GREENE type 873 te koop bij een machinehandelaar.

 

 

 

1969

   
7001

Culemborg .

Uitnodiging 50 jarig bedrijfsjubileum.

 

 

 

 

 

 

 

1970

  

   
7002

Culemborg - Paralellweg west 10.

50 jarig bedrijfsjubileum.

Kantoor, werkplaatsen en opslagterrein "de Riethoek".

Voor deze gelegenheid was het gehele machinepark naar huis gehaald.

 

 

 

 

1970

 
   
7003

Culemborg - Paralellweg west 10.

50 jarig bedrijfsjubileum.

Een aantal machinisten en monteurs geflankeerd door de directie.

Op de achtergrond de LORIAN en drie O & K draglines.

 


 

 

 

1970

 

   
7004

Culemborg - Paralellweg west 10.

50 jarig bedrijfsjubileum.

De chauffeurs.

 

 


 

 

 

1970

   
7005

Culemborg - Paralellweg west 10.

50 jarig bedrijfsjubileum.

Het voltallige personeel.

 

 


 

 

1970

   
   
7006

Culemborg - Paralellweg west 10.

50 jarig bedrijfsjubileum.

Artikel uit de krant.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

1970

 

   
7101

Utrecht - Lunetten.

Beton storten voor een viaduct in aanbouw met een O & K L 102 op een MACK 6x6 truck.

Machinist Klaas Pannekoek.

 

 

 

 

1971

 
   
7102

De WERKLUST VL 1500 bezig met een  flink hijswerk , de kenner zal waarschijnlijk opvallen dat deze machine niet de originele banden en velgen heeft maar een groter formaat.

Machinist Joop Hartings.

 

 

 

 

 

1971

   
7201

Culemborg.

De LORIAN TL 25 K nadat hij in de werkplaats weer op nieuw was opgebouwd, (na het ongeval met de heistelling) ondermeer met een nieuwe zelfgebouwde cabine.

Hier is hij de "Ronde haven" aan het uitbaggeren.

 

 

 

 

1972

 
   
7202

Culemborg.

Nogmaals de LORIAN TL 25 K  met machinist Wim van Kranenburg en leerling Rien Eegdeman (zat nog op de SOMA) op de treeplank.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1972

 

   
7203

Culemborg.

SF 1200 6x6 Kieper , hiervan werden er in 1972, 2 stuks aangeschaft, op foto 11, rechts Dim van 't Pad en links zijn collega Herman de Lorijn .

 

 

 

 

 

 

1972

   
7204

Culemborg.

SF 1200 6x6 Kipper.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1972

   
7205

Culemborg.

SF 1200 6x6 Kipper.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1972

   
7206

Utrecht - Rijnsweerd.

Graven van een bouwput  t.b.v. de bouw van een rioolgemaal.

O&K  R7 met knijperbak die de door de Atlas uitgegraven grond uit de put draait en vervolgens op een RAM 6x6 kieper laadt .

(nog juist zichtbaar achter de dragline )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1972

   
7207

Utrecht - Rijnsweerd

Het graven van een drainage sleuf onder in een bouwput met een Atlas 512 op Ford tractor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1972

   
7401

Utrecht - Paardenveld.

Terberg/Daimond M 52 6x6 met Netam 3 zijdige kieper , chauffeur Henk de Bruin.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1974

   
7501

Culemborg.

O & K  R 7 dragline bij het graven van een cunet op het industrieterrein.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1975

 
   
7502

Culemborg.

O & K  R 7 dragline met machinist Jan Baauw.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1975

 
   
7503

Culemborg - Uitbreidingsplan "de hond".

O & K RH 5 graafmachine.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1975

   
 

Tijdens de zeventiger jaren werd M. ( Michiel) Louman ( schoonzoon ) en G. ( Gerrit) van Hussen ( zoon ) mededirecteur en deed M. van Hussen een stapje terug, in de tachtiger jaren ging ook dhr. van Deventer het bedrijf verlaten i.v.m. het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd.

Naast wegenbouw en rioolwerk werden ook stadsverwarmingsprojecten aan genomen, en ging men zich weer meer richten op de bouw en restauratie van bruggen en viadukten alsmede utiliteitsbouw .van Hussen sr. ( die inmiddels de leeftijd van de zeer sterken had bereikt ) hield zich nog bezig met de zandexploitatie.

   
7510

Folder.

 

   
7511

Folder.

 

   
7512

Folder.

 

   
7513

Folder.

 

   
7601

Culemborg

O&K MH4 serie E op de werf, op de achtergrond de betoncentrale.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1976

   
7602

Culemborg

O&K MH4 serie E

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1976

   
7604

Culemborg

Ginaf 6x6 met Mulder betonmixer, hier nieuw afgeleverd bij de betoncentrale in 1976, hij kreeg wagenpark nummer 51.

 

 

 

 

 

 

1976

   
7801

Maurik.

Aanleg riolering.

 

 

 

 

 

 

 

1978

Archief Rivierenland

   
7901

Utrecht - Hoog Catharijne.

O & K MH 6 bij het leggen van diepriool met twee Ginaf 8x8 kippers om de grond af te voeren , machinist Wim Borgstein.

 

 

 

 

 

 

 

 

1979

   
8001

Culemborg.

De werf met op de voorgrond de fundering voor het nieuwe kantoor , daar achter de betoncentrale.

 

 

 

 

 

1980

   
8002

Culemborg.

De betoncentrale met eronder een GINAF 6x6 truck met Muldermixer.

 

 

 

 

 

 

 

1980

   
8003

Utrecht.

Hitachi UH09 met machinist Ton van Beek, bij de aanleg van een diepriool.

 

 

 

 

 

 

 

1980

   
8004

Utrecht.

Hitachi UH09 met daarbij een Ginaf 8x8 kipper.

 

 

 

 

 

 

 

 

1980

   
8005

Utrecht.

Hitachi UH09 met een Magirus Deutz 6x6 kipper. 

 

 

 

 

 

 

 

 

1980

   
8006

Beusichem.

Zimmermann & Janssen cutterzuiger van Leenhouts uit Geldermalsen, deze werd gebruikt om zand te winnen t.b.v. de zandexploitatie van Hussen.

 

 

 

 

1980

   
8007

Beusichem.

Zimmermann & Janssen profielzuiger van Leenhouts uit Geldermalsen.
 

 

 

 

 

 

1980

   
8008

Utrecht.

O&K L15 wiellader, hier bezig met het lossen van betonnen rioolbuizen d.m.v. een buizenriek, machinist Guus Jagers. 

 

 

 

 

 

 

1980

   
8009

Utrecht. 

O&K MH6 , bij het leggen van riolering, machinist Jaap Borgstein, meest links op de foto uitvoerder Thomas Rijswijk.

 

 

 

 

 

 

1980

   
8010

 

Graven van een bouwput t.b.v. een bedrijfshal met O&K MH 4 .



 

 

 

 

jaren '80

   
8011

 

Hier is de machinist (John Snoek) zelf het te maken werk aan het uit zetten .

 



 

 

 

 

 

jaren '80

   
8101

Utrecht - De Uithof.

O & K  R 7 dragline met machinist Jan Baauw.

 

 

 

 

 

 

 

 

1981

  
   
8102

Utrecht - De Uithof.

Verplaatsen van stallen met de O & K  R 7 en O & K  L 252 met de machinsten Jan Baauw en Gerrit Peek.

Op de voorgrond een WERKLUST WG 20 met machinist Anton Versluis.

 

 

 

 

1981

  
   
8103

Utrecht - De Uithof.

O & K  R 7 en O & K  L 252 .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1981

 
   
8104

Culemborg.

WERKLUST 1500 bij de betoncentrale. 

 

 

 

 

 

 

 

 

1981

   
8105

Utrecht.

GINAF F 490 8x8 Kieper met voor de truck chauffeur Gerrit van der Heiden.

 

 

 

 

 

 

 

1981

   
8106

Loosdrecht

Het plaatsen van een houten beschoeiing met O&K MH4 aan de Loosdrechtse plassen. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1981

   
8201

Culemborg.

Het in eigen beheer gebouwde nieuwe kantoor.

 

 

 

 

 

1982

   
8202

Culemborg.

Werklust WG 18 bij het rooien van struiken ergens in de binnenstad, machinist Gert Mol.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1982

   
8203

Culemborg.

Werklust WG 18 bezig met het plaatsen van een zuil , machinist Gert Mol werk Varkensmarkt.

 

 

 

 

 

 

 

1982

   
8205

Ammerzoden

Werkruimte voor een gemaal.

Werkterrein met reeds geplaatste Azobé damwanden en palen met kespen t.b.v. fundatie prefab onderbak.

 

 

 

 

 

1982

   
8206

Ammerzoden

Werkruimte voor een gemaal.

Prefab betonnen onderbak hangt in de stroppen en wordt door O&K MH4 tussen de damwanden gestuurd.

 

 

 

 

 

1982

   
8207

Ammerzoden

Werkruimte voor een gemaal.

Betonnen onderbak hangt in de staalstroppen van O&K R7 rupskraan en wordt geplaatst met alleen vrije val op de machine.

 

 

 

 

1982

   
8208

Ammerzoden

Werkruimte voor een gemaal.

Plaatsen betonnen onderbak.

 

 

 

 

 

 

 

1982

   
8209

Ammerzoden

Werkruimte voor een gemaal.

Plaatsen betonnen onderbak.

 

 

 

 

 

 

 

1982

   
8210

Ammerzoden

Werkruimte voor een gemaal.

Het aanbrengen van draadstangen om de damwanden in positie te houden, wanneer de dam later wordt aangevuld met klei.

 

 

 

 

1982

   
8211

Ammerzoden

Werkruimte voor een gemaal.

Met beton beklede uitmonding voor het gemaal, bovengrond wordt afgewerkt met een Hitachi UH 07.

 

 

 

 

 

1982

   
8301

Beusichem.

Zand laden op de zandput.

HENSCHEL H 261 en O & K  R 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1983

 
   
8302

Berlicum.

Hitachi UH09 bezig met het graven van een kanaalverbreding, machinist Jaap van Lunteren

 

 

 

 

 

 

 

1983

   
8303

Berlicum.

O&K R7 dragline met sleepbak bezig met het uitgraven van het kanaal, machinist Jan Baauw.

 

 

 

 

 

 

 

 

1983

   

8304

Berlicum.

Men bezat een uitgebreid pompenpark, hier een Desmi centrifugaalpomp met Hatz Diesel, en rechts een Geho horizontale zuigerpomp, die zowel diesel als elektrisch aangedreven kon worden.

 

 

 

1983

   
8305

Culemborg.

Werklust WG 18 bij de aanleg van een parkeerterrein op het industrieterrein, machinist Gert Mol, op de treeplank uitvoerder Ben Pasman.  

 

 

 

 

1983


   

8306

Culemborg.

Magirus Deutz D 256 Kipper met Nooteboom dieplader en daarop een Atlas AB 1202 van Joh. Versteeg, chauffeur Fred Copier.

 

 

 

 

 

 

1983

   
8401

Utrecht - Groeneweg.

Het leggen van een vrij vervalriool.

O & K MH 4 serie F met machinist Rien Eegdeman.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1984

 

   

8402

Culemborg.

Een O&K L15 wiellader ingezet bij het huwelijk van een van de collega's. , machinist Ruth Baauw.

 

 

 

 

 

 

1984

   

8403

Culemborg.

Het plaatsen van stalen damwandschotten met O&K MH4 bij het afdammen van een sloot.

 

 

 

 

 

 

 

1984

   
 

logo jaren '80 / '90.

 

   
8501

Beusichem.

De O & K R 7 ( bouwjaar 1963 dus bijna 25 jaar oud ) in ruststand, enkele uren later zou de machine ten prooi vallen aan de snijbrander.

 

 

 

 

 

Begin jaren '80.

 

   
8502

Utrecht - Leuvenlaan.

O & K RH 6 LC serie C met machinist Jan Baauw aan het werk bij het leggen van een betonnen bruggetje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1985

 

   
8503

Culemborg - Veerweg.

Grove TM 100 telekraan op Terberg truck bij het leggen van een stalen zinker met machinist Frank van der Hoeff, op de achtergrond een ingehuurde O&K MH4 van Joh. Versteeg.

De telekraan is door Hussen gebruikt gekocht en maar korte tijd in gebruik geweest, omdat het hijsvermogen veel minder was dan gedacht, daarom is hij niet voorzien van het logo.

 

1985

   
8504

Culemborg - Veerweg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1985

   
 

logo '80 / '90-er jaren.

 

8601

Culemborg - Veerweg.

Aanleg van PVC riool met Yanmar YB 301 minigraver, machinist Klaas Pannekoek, met op foto 3 op de voorgrond het aftrillen van de sleuf met Wacker BS 60 Y Trilstamper.  

 

 

 

 

 

 

1986

   
8602

Culemborg - Veerweg.

Yanmar YB 301 minigraver met machinist Klaas Pannekoek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1986

   
8603

Culemborg.

O & K RH 8 hydr. graafmachine deze was van het bouwjaar 1985, dit was een RH6 bovenwagen op RH 9 onderwagen, machinist voor de rups voor deze gelegenheid met stropdas Jan Baauw.

 

 

 

 

 

 

1986

   
8701

Utrecht  -  Atoomweg.

O & K MH 6 en O & K MH 4 beide gezamenlijk bezig met de aanleg van stadsverwarming voor REMU, machinisten Hans van Alfen en Rien Eegdeman.

 

 

 

 

 

 

1987


   
8702

Utrecht .

O & K RH 6 op 2 schuiten bij het vernieuwen van de beschoeiing in de grachtengordel van Utrecht, machinist Hans van Alfen.

 

 

 

 

 

 

 

1987

   
8703

Utrecht .

O & K MH 4 op ponton in de gracht.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1987

   
8704

Utrecht .

O&K MH4 op schuit i.v.m. beschoeiingswerk in een van de grachten van Utrecht, machinist Jaap Borgstein.

 

 

 

 

 

1987

   
8705

Utrecht  -  Catharijnesingel.

Sleepboot "Tineke", welke werd gebruikt om het varend materieel te verplaatsen, links het aanbrengen van metselwerk t.b.v. de beschoeiing.

 

 

 

 

 

 

 

1987

   
8706

Utrecht.

Aanleg riolering.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '80

 

 

   
8707

Utrecht.

Terberg F 1350 8x8 truck met Multilift afzetinstallatie, chauffeur Dim van 't Pad.

 

 

 

 

 

 

 

jaren '80

   
8708

Utrecht.

Rioolsleuf met moderne afstempeling n.l. de sleepkisten, de eivormige buizen worden met een insteekhaak op de betonnen fundatie gezet, rechts metselaar Dick van Soelen en links tussen de buizen Huib den Hartog .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '80

   

8709

Utrecht.

Ginaf 6x6 truck met Mulder betonmixer hier bezig met het lossen van demmer wat via een pomp het riool in gaat links op de voorgrond Gerrit van Hussen.
Demmer is een soort vloeibeton wat wordt gebruikt om oude riolen vol te pompen, als het niet mogelijk is om dat te verwijderen, bijv. onder een spoor of trambaan .

 

 

 

jaren '80

   

8710

Utrecht  -  Lage Weide.

Rioolsleuf gestempeld met stalen damwandschotten en schroefstempels, mensen in de sleuf zijn bezig met het stellen van de bekisting voor de betonnen vloer, duidelijk is nog te zien dat het gaat om een onderheide fundatie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '80

   

8711

Maurik  -  Lage Weide.

Yanmar YB 301 minigraver bezig met de aanleg van rioolpersleiding, machinist Klaas Pannekoek.

 

 

 

 

 

 

jaren '80

   

8712

Culemborg.

TERBERG 8x8 met Multilift afzetinstallatie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '80

   

8712

Culemborg.

TERBERG 8x8 met Multilift afzetinstallatie. , werd niet alleen gebruikt met kieperopbouw , maar ook om materiaal en schaftcontainers te verplaatsen.

 

 

 

 

 

 

 

jaren '80

   

8712

Culemborg.

TERBERG 8x8.

 

 

 

 

 

jaren '80

   

8712

Culemborg.

TERBERG.

 

 

 

 

 

 

jaren '80

   
6716

Culemborg.

Kantoor met ernaast de Betoncentrale.

 

 

 

 

1965

Archief Rivierenland

   

8801

Halfweg - Plysu.

Voor het bouwen van een bedrijfshal werd Heibedrijf Voorbij uit Wilnis ingehuurd om de palen te slaan, American 599 met een Hera Dieselblok.

 

 

 

 

 

 

 

1988

   

8802

Culemborg - Markt.

Omdat het gemeentehuis moeilijk te bereiken was, werd de Ahlmann ingezet om een toekomstig bruidspaar er naar toe te brengen.

 

 

 

 

 

 

 

1988

   

8901

Culemborg.

M.A.N  8 x 4 met Mulder betonmixer, Chauffeur Bert van der Horst.

 

 

 

 

 

 

 

 

1989

   

8902

Erichem.

Ahlmann AZ 9 Zwenklader bezig met het egaliseren van grond, machinist Gert Mol.

 

 

 

 

 

 

 

1989

   

8903

Erichem.

Liebherr R 912 met machinist Henk van Varik.

 

 

 

 

 

 

1989

   

9001

 

Dit soort van compliceerde diepriool constructies waren een specialisme van de firma.

 

 

 

 

 

 

 

1990

   

9002

Culemborg.

Een gedeelte van het wagenpark voor de garage op de thuisbasis , bestaande uit  M.A.N , Iveco , Ginaf en Mercedes.

 

 

 

 

 

 

 

 

1990

   

9003

Culemborg - Het Jacht.

Ahlmann AZ 9 Zwenklader met in de bak een Wacker trilplaat , en rechts ervan een van de twee Yanmar minigravers , machinist Gert Mol
( links op de voorgrond ) 

 

 

 

 

 

 

1990

   

9005

Almere.

O&K RH 8 tijdens het beton storten met de kubel bij een brug, machinist Jaap van Lunteren.

 

 

 

 

 

 

 

 

1990

   

9006

Almere.

Op de achtergrond de Liebherr R 912 bezig met aanvullen van de landhoofden machinist Joop Kuijer , en op de voorgrond de van conculega Mourik ingehuurde EWK TR 2212LC telescoopgraver om overtollige grond onder de bruggen weg te halen.

 

 

 

1990

   

9007

Beusichem.

Ingehuurde CATERPILLAR D 9 G voor het afschuiven van de bovengrond op de zandput met ernaast de Nissan Micra van de planner.
 

 

 

 

 

 

 

1990

   

9201

Culemborg - Oosterbrug.

O&K MH 6 ingehuurd door collega aannemer Joh. Versteeg om deze zware betonbuizen te leggen, machinist Jaap van Lunteren.

 

 

 

 

 

 

1992

   

9202

Culemborg - Oosterbrug.

 

 

 

 

 

 

 

 

1992

   

9203

Culemborg - Landzicht.

O&K RH 6 PMS in ruststand aan het einde van de dag, machinist Henk van Varik, aanleg uitbreidingsplan Landzicht.

 

 

 

 

 

1992

   

9204

Beusichem.

O&K RH 8 aan het werk in de zandput bezig met zand laden op kippers van Joh. Versteeg, machinist Jan Baauw.

 

 

 

1992

   

9205

Beusichem.

 

 

 

 

 

 

 

1992

   

9401

Culemborg - Veerkade.

Iveco 6 x 6 Kipper tijdens het leeg rijden van een zandschip geladen via de trechter.  


 

 

 

 

 

 

 

 

1994

   

9402

Beusichem - Broeksteeg.

De Ginaf G 4443 S bij het verlaten van de zandput, rechts op de achtergrond zijn oudere broer de Ginaf F 480 8 x 8 Kipper.


 

 

 

 

1994

   

9403

Beusichem - Broeksteeg.

Deze Ginaf G 4443 S  8 x 8 had een afzetsysteem, voor en achter zat er onder het chassis een stalen koker waar 4 steunpoten ingeschoven werden, na dat de hydrauliekslangen los gekoppeld waren kon de truck onder de bak uit rijden en werd een Stetter betonmixer er op geplaatst, chauffeur Gerrit van der Heiden.

 

 

 

1994

   

9404

Beusichem.

De GINAF met STETTER betonmixer.

 

 

 

 

 

 

 

1994

   

9405

Beusichem - Zandput.

Volvo L 120B Wiellader bezig met het verwijderen van de sliblaag op het spuitstort, dit was de grootste wiellader uit de vloot van Hussen.

 

 

 

 

 

1994

   

9501

Culemborg.

Op foto staan 4 hydraulische graafmachines van drie Culemborgse aannemers gebroederlijk naast elkaar :

O&K MH4 en O&K MH Plus van Hussen                  

Ford P45 van Joh. Versteeg en

Liebherr 902 van Gebr. van Santen .

1995

   
 

In 1995 dreigde er gevaar voor dijkdoorbraak ten gevolge van de hoge waterstand in de rivieren t ook Culemborg moest worden geëvacueerd, gedurende die tijd werden de machines op het hoogste punt gezet, dat was het stations emplacement.

   

9502

Culemborg.

 

 

 

 

 

 

1995

   

9601

Culemborg.

M.A.N 6 x 6 Kieper met Hyva Autolaadkraan en Multilift afzetsysteem, hier bij het plaatsen van een telefooncel in een museumtuin, chauffeur Gradus Meegdes.

 

 

 

 

 

1996

   

9701

Beusichem - Zandput.

Volvo L 120B Wiellader met machinist Jan Baauw.

 

 

1997

   

9702

Beusichem - Zandput.

BAGEMA elektrisch aangedreven diepwinzuiger van Christiaan den Dekker, hier bezig met volspuiten van zanddepot.


 

 

 

1997

   

9703

Culemborg - Veerkade.

M.A.N  8 x 8 kieper met Multilift afzetsysteem tijdens het laden onder de trechter, het lossen van het schip gebeurde met een Priestman Lion grijperkraan met verhoogde cabine, chauffeur John van Ewijk.

 

 

 

 

1997

   

9704

Utrecht - De Uithof.

Transport bestaande uit MAN 6x6 kieper en HMF autolaadkraan met daar achter een Nooteboom dieplader en als chauffeur Gradus Meegdes, op de dieplader een O&K RH 8 met als machinist Jaap Borgstein.

 

 

 

1997

   

9801

Culemborg.

Ford Transit personeelsbus , na de overname al in de bedrijfskleuren van de nieuwe eigenaar, maar nog met het logo van Hussen.

 

 

 

1998

   

9802

Beusichem.

Ford Fiësta , deze werd voornamelijk ingezet op een of twee-persoons klussen.
 



 

 

 

 

 

 

1998

   
9901

Utrecht - Geerte Bolwerk.

Aanleg en constructie van stadsverwarmingsleidingen.

 

 

 

 

 

 

1999

 

 

   
 

In de jaren negentig ontstonden er familieproblemen en moest er naarstig gezocht worden naar een overname kandidaat, die werd in 1999 gevonden in het aannemingsbedrijf Van Wijk uit Nieuwegein, die per 1 januari 2000 de GWW poot overnam.

De betonafdeling ging naar Van Hesteren uit Tiel, en de zandexploitatie naar K3 uit Valburg.

Zo kwam er een einde aan het 80 jarig bestaan van een bedrijf waar in de gloriejaren ruim 160 personeelsleden werkten.

   
12001

Culemborg.

GINAF betonmixer, na dat Van Hesteren uit Tiel de betonafdeling had over genomen , de trommel is in de oude Hussen kleur maar op de cabinedeur staat al het logo van de Dekker groep  waartoe Van Hesteren toen behoorde.

Inmiddels is het Cementbouw geworden en is de naam Hussen in het geheel verdwenen

 

 

2000

 

   
12002

 

Schaalmodel 1 : 50 in onderdelen van de Ginaf G 4443 S  8 x 8

Gebouwd door dhr. van Eck uit Beusichem

   
12003

 

Schaalmodel 1 : 50  van de Ginaf G 4443 S  8 x 8

Gebouwd door dhr. van Eck uit Beusichem