N. van der Hilst

Aalsmeer 

Het Harde

 
   
 
   
Foto's en informatie van Cees en Albert van der Hilst.  

 

 
 
Nico van der Hilst werkte als dragline machinist in de eerste jaren na de tweede wereldoorlog samen met zijn zoon Cees bij de Amsterdamse Aannemings Mij.  te Zoetermeer, echter hij had meer en meer ambitie om voor zichzelf te beginnen en zo gebeurde het dat hij een NORDEST E 300 dragline kocht en op 6 mei 1950 was hij als zelfstandig ondernemer werkzaam vanuit de vestigingsplaats Aalsmeer.

Het eerste werkterrein was voornamelijk in de Noord Hollandse polders en al snel verhuisde hij naar Landsmeer ook kwamen er twee RAPIER draglines bij een 4 1/2 0 en 4 1 0, na de watersnoodramp in 1953 ging hij met alle drie de machines richting Noord Brabant en Zeeland voor het herstellen van vele kilometers dijk hier zou hij een jaar of vijf werkzaam blijven en het machinepark werd er uitgebreid met twee INSLEY, twee PRIESTMAN en twee N.C.K 304 draglines.

In 1958 verhuisde men naar Almelo en was vandaar uit o.a. werkzaam bij het leggen van vele kilometers gasleidingen in Duitsland, in 1960 werd er verhuisd naar Lelystad waar enorm veel werk werd verzet bij het inrichten van de Flevopolders.

Midden jaren '60 echter werd het minder met de opbrengsten uit het grondverzet en Nico ontdekte dat er ook goed te verdienen was met het opknappen en verkopen van machines, men kocht in 1965 een stuk grond in Het Harde en bouwde een eigen werkplaats en bedrijfswoning en ging zich helemaal richten op het in - en verkopen van draglines en op het verhuur hiervan met en zonder machinist, de machines werden veelal in Engeland gekocht naar Nederland verscheept en in eigen werkplaats als nieuw opgeknapt in 1969 werd de leiding van de onderneming overgenomen door Cees van der Hilst.

Met name N.C.K.'s en PRIESTMAN's maar ook AMERICAN's verlieten als nieuw de werkplaats en vonden hun weg naar binnen en ook buitenlandse afnemers, ook specialiseerde men zich op het ombouwen van de machines naar overslagkraan voorzien van eigen ontworpen en gebouwde verhoogde cabines, ook was men een tijd lang importeur van KOCKUM - LANDSVERK en NOBAS.

In 2001 verhuist men naar een nieuwe werkplaats in Dronten waar het bedrijf tot op vandaag nog steeds gevestigd is en waar men voornamelijk machines ontwerpt, bouwt en verbouwd voor ZWAGERMAN INTERNATIONAAL de leiding is overgenomen door de twee zonen van Cees, Albert en Cornť.

   
4601

Zoetermeer.

LORIAN dragline van de Amsterdamse Aannemings Mij. met machinist Jan van der Hilst met als smeerjongen (in de achterdeur)  Cees van der Hilst.

 

 

 

 

 

 

 

 

1946

   
4602

Zoetermeer.

Poseren in de bak van de LORIAN.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1946

 

   
4701

Lemmer.

P & H 150 dragline van de A.A.M.

 

 

 

 

 

 

 

 

1947

 

   
4901

Apeldoorn.

Lossen van een betonmolen met de P & H 150.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1949

 

   
4902

Apeldoorn.

P & H 150.

 

 

 

 

 

 

 

1949

 

   
4903

Utrecht.

P & H 150 op transport.

 

 

 

 

 

 

 

 

1949

 

   
4904

Vlaardingen.

P & H 150 .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1949

 

   
5001

Noordscharwoude

De eerste dragline van Nico een NORDEST E 300.

 

 

 

 

 

 

1950

 
   
5002

Noordscharwoude

Trots voor de nieuwe NORDEST een investering van 37.000,-  gulden.

 

 

 

 

 

 

 

 

1950

 
   
5003

Noordscharwoude

Laden van een smalspoort kipkarrentrein.

 

 

 

 

 

 

 

 

1950

 
   
5004

Noordscharwoude

 

 

 

 

 

 

 

1950

 
   
5005

Noordscharwoude

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1950

 
   
5006

Monfoort.

INSLEY dragline.

 

 

 

 

 

 

1950

 
   
5007

Watergraafsmeer.

In het weekend met de hele familie naar de NORDEST !

 

 

 

 

 

 

 

 

1950

 
   
5008

Watergraafsmeer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1950

 
   
5009

Watergraafsmeer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1950

 
   
5010

Utrecht.

De NORDEST op transport op een MACK met aanhangdieplader van Van Elk uit Haarlem.

 

 

 

 

 

 

 

1950

 
   
5201

Pernis.

Leggen van rioleringsbuizen.

 

 

 

 

 

 

 

 

1952

 
   
5202

Pernis.

De NORDEST schuift van de draglineschotten en zakt weg.

 

 

 

 

 

 

 

 

1952

 
   
5203

Pernis.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1952

 
   
5204

Natuurlijk moet hij er uit maar hoe ?

Eerst maar eens overleg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1952

 
   
5205

Zoetermeer.

Een dragline erbij een RAPIER 4 1/2 0.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1952

 
   
5206

Delft.

 

 

 

 

 

 

 

 

1952

  
   
5301

Moerdijk.

Na de watersnood zijn er veel dijken te herstellen in Zeeland en Noord Brabant, men gaat met drie draglines aan het werk, de NORDEST en twee RAPIER's een 4 1/2 0 en een 4 1 0.

 

 

 

 

1953

 
   
5302

Moerdijk.

Er blijken smalspoor en kipkarren te zijn maar geen loc's dus wachten !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1953

 
   
5303

Moerdijk.

Uiteindelijk besluit men om paarden voor de kipkarren te spannen, er kan geladen worden.

 

 

 

 

 

 

 

 

1953

 

 

 
5303

Willemsdorp.

Dijkherstel.

 

 

 

 

 

 

 

 

1953

 

 

 
5401

Willemsdorp.

Dijkherstel.

Met een loc voor de kipwagons maar het paard is er ook nog !

 

 

 

 

 

 

 

 

1954

 

   
5402

INSLEY dragline.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1954

 

   
5403

INSLEY dragline.

Even genieten in het zonnetje !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1954

 

 

   
5404

INSLEY dragline.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1954

 

 

   
5405

Tholen

Sloten trekken met de INSLEY dragline.

 

 

 

 

 

 

1954

 

   
5406

Tholen

De NORDEST aan het werk, achterop weer een nieuwe vestigingsplaats Landsmeer !

 

 

 

 

 

 

 

 

1954

 

   
5407

Tholen

NORDEST.

 

 

 

 

 

 

 

 

1954

 

   
5408

Schouwen Duiveland.

Dijkhersstel met een nieuwe dragline een PRIESTMAN Tiger een type waarvan men er twee kocht.

 

 

 

 

 

 

 

 

1954

 

   
5501

Schouwen Duiveland.

PRIESTMAN Tiger.

 

 

 

 

 

 

 

 

1955

 

   
5502

Schouwen Duiveland.

De PRIESTMAN Tiger met machinist Nico van de Bunt op de rups de smeerjongen Hans Schilp en drie grondwerkers v.l.n.r. Jos de Wit, Piet Morsman, Dirk Verboom.

 

 

 

 

 

 

 

1955

 

   
5503

Schouwen Duiveland.

De twee Tigers broederlijk naast elkaar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1955

 

   
5504

Tholen.

De eerste NCK 304 van Van der Hilst, op de achtergrond een BOOM en een RUSTON 30 RB.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1955

 

   
5505

Tholen.

NCK 304

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1955

 

 

   
5506

Tholen.

Een blik vanuit de cabine van de NCK 304.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1955

 

   
5507

Tholen.

Cees op de treeplank.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1955

 

   
5508

Tholen.

NCK 304.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1955

 

   
5509

Tholen.

Schaften gewoon op de machine natuurlijk !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1955

 

   
5510

Tholen.

Ook nieuw op het werk de eerste RUSTON 30 RB in Nederland van aannemer Den Ouden & De Jonge.

 

 

 

 

 

 

 

 

1955

 

   
5511

Tholen.

NCK 304.

 

 

 

 

 

 

1955

 

   
5512

Sleutelen aan de INSLEY.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1955

 

   
5513

IJsselstein.

Uitgraven van een bouwput voor de Wereldomroep met de RAPIER 410 met machinist Reinier Brugman !

 

 

 

 

 

 

 

 

1955

 

   
5801

De machines worden groter, een RAPIER 450 op transport met een REO met aanhangdieplader.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1958

 

   
5802

Zwolle.

Aanleg A 28.

En zo lezen we achterop de kraan het bedrijf is nu gevestigd in Almelo !

 

 

 

 

 

 

 

1958

 

   
5803

Zwolle.

Aanleg A 28.

RAPIER 450.

 

 

 

 

 

 

 

 

1958

 

   
5804

BelgiŽ - Luik.

Ook het werkgebied word uitgebreid hier de RAPIER 450 aan het werk voor de aanleg van de wegen rondom Luik.

 

 

 

 

 

 

1958

 

   
5901

BelgiŽ - Luik.

De RAPIER 450 op transport met een Belgische transporteur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1959

 

   
5902

Duitsland.

Aanleg gasleiding van Willemshaven naar Keulen.

Aftanken van de INSLEY.

 

 

 

 

 

 

 

 

1959

 

   
5903

Duitsland.

Aanleg gasleiding van Willemshaven naar Keulen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1959

 

   
5904

Duitsland.

Aanleg gasleiding van Willemshaven naar Keulen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1959

 

   
5905

Duitsland.

Cees op werkbezoek, links Piet Lelie rechts een Duitse lasser.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1959

 

   
5906

Delfszijl.

De INSLEY probeert op de dijk te komen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1959

   
6001

Duitsland - Essen.

De salonwagen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1960

 
   
6002

N.C.K 605 1A  met 2 m3 bak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1960

 
   
6101

Flevopolder.

In het weekend met de familie het werk gaan bekijken in de eigen boot "de Amundsen".

 

 

 

 

 

 

 

 

1961

 
   
6102

RAPIER 450 op ponton.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1961

 
   
6201

Rozenburg.

Aanleg Callandkanaal.

DE N.C.K. 605 op transport.

 

 

 

 

 

 

 

1962

 
   
6202

Rozenburg.

Aanleg Callandkanaal.

KOEHRING op transport.

 

 

 

 

 

 

1962

   
6203

Rozenburg.

Aanleg Callandkanaal.

KOEHRING op transport.

 

 

 

 

 

1962

 

   
6204

Rozenburg.

Aanleg Callandkanaal.

N.C.K. 304 op transport.

 

 

 

 

 

 

 

 

1962

 

 
6205

Rozenburg.

Aanleg Callandkanaal.

N.C.K. 304  en PRIESTMAN Tiger.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1962

 

 

 
6206

Rozenburg.

Aanleg Callandkanaal.

Met zes dragline's op het werk.

 

 

 

 

 

1962

 

 

 
6207

Rozenburg.

Aanleg Callandkanaal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1962

 

 

   
6208

Rozenburg.

Aanleg Callandkanaal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1962

 

 

   
6209

Rozenburg.

Aanleg Callandkanaal.

N.C.K. 605

 

 

 

 

 

 

 

1962

 

   
6210

Rozenburg.

Aanleg Callandkanaal.

 

 

 

 

 

 

 

 

1962

 

   
6301

Wessem.

N.C.K. 304 ingezet bij de grindwinning, de machine word hier hersteld nadat hij bijna tot aan de dakrand in het water had gestaan..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1963

 

   
6302

IJmuiden.

Opschonen van de haven voor de baggermolen uit.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1963

 

   
6501

't Harde.

De werkplaats krijgt vorm.

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6502

't Harde.

Meer en meer komt de nadruk te liggen bij het opknappen van de machines hier de eerste in Engeland gekochte, opgeknapte en in de eigen huisstijl gespoten N.C.K. 405 (was oorspronkelijk grijs/rood).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6503

't Harde.

N.C.K. 405.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

 

   
6504

't Harde.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6505

't Harde.

N.C.K. 605.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6506

't Harde.

N.C.K. 605.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6507

't Harde.

N.C.K. 605.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

 

   
6601

't Harde.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

 

   
6602

't Harde.

De bedrijfswoning.

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

 

   
6603

't Harde.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

 

   
6701

Amsterdam.

Een N.C.K. 605 word geladen in de Coenhaven.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

 

   
6702

't Harde.

NORTH WEST 80 dragline voor de revisie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

 

   
6703

't Harde.

NORTH WEST 80 dragline na revisie.

Werd verkocht aan Flier Kampen.

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

 

   
6704

't Harde.

De "werfkraan" een RUSTON 10 RB.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

 

   
6705

't Harde.

Een Zweedse RUSTON 22 RB.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

 

   
6706

't Harde.

En enkele keer werd er bulldozer gereviseerd hier een CATERPILLAR D 4.

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

 

   
6707

't Harde.

Een RUSTON 30 RB word gelost.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

 

   
6708

't Harde.

Een kijkje in het magazijn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

 

   
6709

't Harde.

N.C.K.  605.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

 

   
6801

Amsterdam.

Lossen van een NORTH WEST 80 na revisie verkocht aan E.Blok.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1968

 

   
6802

't Harde.

De "werfkraan" een RUSTON 10 RB.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1967

 

   
7001

't Harde.

In gebruik name nieuwe hal.

 

 

 

 

 

 

 

1970

  

   
7002

't Harde.

In gebruik name nieuwe hal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1970

 
   
7003

't Harde.

In gebruik name nieuwe hal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1970

 
   
7003

't Harde.

In gebruik name nieuwe hal.

Openingshandeling door Burgemeester Westerhuis met een LANDSVERK graafmachine

 

 

 

 

 

 

 

 

1970

 
   
7010

Een KOEHRING en een NCK via de ijn opweg naar een werk in Emmerich Duitsland.

 

 

 

 

 

 

1970

 
   
7101

't Harde.

OLEOMAT H 15 C2 graafmachine.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1971

 
   
7102

't Harde.

OLEOMAT H 15 C2 .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1971

 
   
7103

Amsterdam.

RUSTON 22 RB dragline in de haven, op weg naar MaleisiŽ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1971

 
   
7104

Amsterdam.

Lossen met een containerkraan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1971

 
   
7105

Amsterdam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1971

 
   
7106

Amsterdam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1971

 
   
7107

Amsterdam.

Op de kade wachtend voor inscheping.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1971

 
   
7201

't Harde.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1972

 
   
7202

't Harde.

Kijkje in de werkplaats.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1972

 
   
7203

't Harde.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1972

 
   
7204

't Harde.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1972

 
   
7301

't Harde.

PRIESTMAN LION 3 .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1973

 
   
7302

't Harde.

Een zeldzame KOEHRING Skooper welke na een grondige revisie werd verkocht aan Bottelier.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1972

 
   
7501

Utrecht.

PRIESTMAN MC 350 verhuurd voor het lossen van schepen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1975

 
   
7502

Utrecht.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1975

  
   
7901

't Harde.

Winter landschap.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1979

 
   
8101

't Harde.

Een AMERICAN 599 met verhoogde cabine.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1981

 
   
8102

't Harde.

Het kantelen van de cabine geschied met een SENNEBOGEN hulpkraan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1981

 

   
8103

't Harde.

AMERICAN 599.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1981

 

   
8104

't Harde.

Een ontmantelde PRIESTMAN word de werkplaats ingehesen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1981

 

   
8201

't Harde.

En zo komt zo'n PRIESTMAN de werkplaats weer uit geheel gereviseerd en voorzien van een verhoogde cabine.

 

 

 

 

 

 

 

 

1982

   
8202

't Harde.

PRIESTMAN MC 350.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1982

 

   
8203

't Harde.

PRIESTMAN MC 350.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1982

 

   
8301

Duitsland - Hockenheim.

AMERICAN 599c verhuurd aan MOBIUS.

 

 

 

 

 

 

 

 

1983

 

   
8302

't Harde.

Twee PRIESTMAN's gereed voor afname.

 

 

 

 

 

 

 

 

1983

 

   
8303

't Harde.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1983

 

 

   
8304

't Harde.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1983

 

   
8305

't Harde.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1983

 

   
8310

Belgie - Zolder.

Een PRIESTMAN verhuurd aan een steenkoolmijn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1983

 

   
8311

Belgie - Zolder.

Hier moest een kolenslibdepot worden opgeschoont.

 

 

 

 

 

 

 

1983

 

   
8312

Belgie - Zolder.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1983

 

   
8313

Belgie - Zolder.

De machine word vervangen door een PRIESTMAN met verhoogde cabine.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1983

 

   
8314

Belgie - Zolder.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1983

 

   
8401

Leuth.

Een AMERICAN 599 verhuurd voor het overslaan van grind in een grindput .

 

 

 

 

 

 

 

 

1984

 

   
8402

Weert.

AMERICAN 599 verhuurd voor het leggen van rioolbuizen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1984

 

   
8403

Drachten.

AMERICAN 599 geplaatst op een ponton voor het uitbaggeren van een kanaal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1984

 

   
8501

Meppel.

RUSTON 22 RB verhuurd voor het leggen van een zinker.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1985

 

   
8601

't Harde.

De eerste werkzaamheden aan een gestripte machine, ontvetten met de hogedrukreiniger.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1986

 

   
8602

't Harde.

Gestripte AMERICAN  7250.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1986

 

   
8603

't Harde.

PRIESTMAN MC 350 voor een Belgische ondernemer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1986

 

   
8604

't Harde.

PRIESTMAN  MC 350 gemonteerd op een truckchassis.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1986

 

   
8605

't Harde.

Het laden van een PRIESTMAN MC 350 bestemd voor Heuvelman - Ibis.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1986

 

   
8606

't Harde.

PRIESTMAN bestemd voor een Ierse afnemer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1986

 

   
8607

PRIESTMAN  BC 80 verhuurd aan A.Hak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1986

 

   
8701

PRIESTMAN  BC 80 gereed voor transport naar Delfszijl.

 

 

 

 

 

 

 

 

1987

 

   
8702

Drachten.

Schepen lossen langs het kanaal Meppel - Heereveen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1986

 

   
8703

Drachten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1986

 

   
8704

Verhuurd aan Heuvelman - Ibis en geplaatst op de ponton "Arie Cornelis".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1987

 

   
8705

't Harde.

Twee PRIESTMANnen en een NOBAS.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1987

 

   
8706

't Harde.

PRIESTMAN  BC 80 op een bouwterrein.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1987

 

   
8707

Drachten.

Gereed voor transport.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1987

 

   
8708

Drachten.

PRIESTMAN op transport.

 

 

 

 

 

 

1987

 

   
8709

't Harde.

Misschien ietsje te zwaar voor de PRIESTMAN !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1987

 

   
8801

't Harde.

Sponsor voor de plaatselijke voetbalclub.

 

 

 

 

 

 

 

 

1988

 
   
8802

Beerta.

De PRIESTMAN MC 350 voor langere tijd verhuurd aan de NACAP en op verzoek gespoten in hun berijfskleur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1988

 

   
8803

Wartena.

Aanleg hoofdgasleiding.

Uitgraven met de grijper van een zinkersleuf.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1988

 

   
8804

Wartena.

Aanleg hoofdgasleiding.

Plaatsen van de (gas) zinker.

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1988

 

   
8805

Wartena.

Aanleg hoofdgasleiding.

 

 

 

 

 

 

 

1988

 
   
8806

Wartena.

Aanleg hoofdgasleiding.

Wachten op transport.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1988

 

   
8807

Wijster.

Plaatsen verticale buizen voor het winnen van stortgas bij de V.A.M.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1988

 

   
8808

Wijster.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1988

 

   
8809

't Harde.

DAF met oplegger voor transport op het werkplaatsterrein.

 

 

 

 

 

 

 

1988

 
   
8810

't Harde.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1988

 
   
8811

Brunssum.

NCK 1405 dragline aan het werk in een zandgroeve.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1988

 
   
8812

Brunssum.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1988

 
   
8901

't Harde.

PRIESTMAN voor Seignette.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1989

  
   
8902

't Harde.

PRIESTMAN voor Seignette.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1989

 

 

 
8903

't Harde.

RUSTON 38 RB.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1989

  

 

 
9001

GROVE TMS 250 ingezet voor houtoverslag.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1989

   
9102

Zuidwending - Ommen.

Een AMERICAN 5299 voor langere tijd verhuurd aan de NACAP voor hijswerkzaamheden bij de aanleg van een Gastransportleiding.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1991

   
9103

Zuidwending - Ommen.

Netjes in de NACAP kleuren gespoten tussen de HITACHI's. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1991

   
9104

Zuidwending - Ommen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1991

   
9105

Zuidwending - Ommen.

Oversteken van een asfaltweg.

Het wegdek word beschermt tegen de stalen rupsen d.m.v. autobanden. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1991

   
9106

Zuidwending - Ommen.

Albert aan de handels. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1991

   
9107

Zuidwending - Ommen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1991

   
9108

Zuidwending - Ommen.

De wat langere transporten met een dieplader van Van der Vlist. 

 

 

 

 

 

1991

   
9109

Zuidwending - Ommen.

Wat extra contragewicht op deze site-boom. 

 

 

 

 

 

 

 

 

1991

   
9110

Zuidwending - Ommen.

Pijpleiding in de takels.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1991

   
9111

Zuidwending - Ommen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1991

   
9112

Zuidwending - Ommen.

De leiding is gelegd de sleuf word gedicht.

 

 

 

 

 

 

 

1991

   
9113

Zuidwending - Ommen.

NOBAS dragline van E.Drost uit Drachten met een speciale bak voor het dichtgooien van de leidingsleuf. 

 

 

 

 

 

 

1991

   
9201

't Harde.

PRIESTMAN MC 350.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1992

   
9202

Beesd.

Begin negentiger jaren was er opeens weer een grote vraag naar rupskranen !

Door de snelle opkomst van de mobiele telefonie moesten er met spoed door heel het land steunzenders geplaatst worden de echte masten lieten een tijd op zich wachten dus voor nood werden de rupskranen ingezet.

Hier worden de antennes gemonteerd en kabels langs de giek bevestigd.

 

 

 

1992

   
9203

Beesd.

Aggregaat erbij en gereed was de steunantenne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1992

   
9204

't Harde.

KOCKUM LANDSVERK KL 235 antennemast.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1992

   
9501

Zwolle.

AMERCAN 5299 ingezet bij het monteren van prefab betonelementen. 

 

 

 

 

 

 

 

 

1995

   
9502

Zwolle.

Bij het plaatsen van prefab-elementen bij een ander kantoorgebouw ging het mis, een van de rupsen zakte weg en de AMERICAN sloeg om, gelukkig geen gewonden maar de schade was groot, later bleek er op die plaats een sloot te hebben gelopen, en de grond was er onvoldoende verdicht.

 

 

 

 

 

1995

   
9503

Zwolle.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1995

   
9504

Zwolle.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1995

   
9505

Zwolle.

 

 

 

 

 

 

 

1995

   
9601

Zwolle

AMERICAN 5299 met verhoogde cabine voor Fernhout zwolle. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1996

   
9602

Zwolle

Met een DEMAG kraan van Koekkoek word de AMERICAN 5299 op een schip geplaatst. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1996

   
9603

't Harde.

Priestman op transport.

 

 

 

 

 

 

 

 

1996

   
9604

't Harde.

Een Priestman voor de Gebr.Goeyyaerts uit BelgiŽ in de takels van een N.C.K..

 

 

 

 

 

 

 

1996

   
9605

't Harde.

Montage van de Priestman op een onderwagen waarop een hydraulische kraan heeft gestaan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1996

   
9606

't Harde.

Overslag kraan operationeel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1996

   
9701

't Harde.

RUSTON 38 RB.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1997

   
9702

't Harde.

Ook werden er cabine verhogingen geplaatst op hydraulische machines, hier op een HITACHI EX 300 voor Heuvelman Ibis.

 

 

 

 

 

1997

   
9703

't Harde.

HITACHI EX 300 voor Heuvelman Ibis.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1997

   
9703

't Harde.

HITACHI EX 300 .

 

 

 

 

 

 

 

1997

   
9801

't Harde.

Priestman-nen met nieuwe  ruimere cabines.

 

 

 

 

 

 

 

 

1998

   
2001

Deventer.

De laatste Priestman verhuurd voor de overslag van zand en grind voor de asfaltcentrale "Stedendriehoek".

 

 

 

 

 

 

 

2000

   
2002

Deventer.

 

 

 

 

 

 

 

 

2000

   
2003

Deventer.

 

 

 

 

 

 

 

2000

   
2004

Deventer.






 

 

 

 

 

 

 

2000

   
  In 2000 stopt men met het verhuren van kranen, in 2001 verhuist Van der Hilst naar een nieuwe werkplaats in Dronten waar men voornamelijk machines ontwerpt, bouwt en verbouwd voor ZWAGERMAN INTERNATIONAAL,
in 2013 word de onderneming overgenomen door Zwagerman.