HOLLEMAN N.V.

Breda

 
   
 
   
  In 1946 richten de broers Leen en Jan Holleman in Breda een transportbedrijf op, dat in enkele jaren uitgroeit tot een grote onderneming op het gebied van weg- en waterbouw grondverzet, transport en het verhuren van grondverzetmachines.
   
5501



GMC kipper onder een betoninstallatie van de H.B.M.






















Foto archief weg & Bouw Museum

Jaren '50
   
6002

Volkenrak

GMC en HENSCHEL kippers










Foto archief weg & Bouw Museum

Jaren '60
   
6501



Asfalttransport met DAF torpedo kippers











Jaren '60
   
6701

EttenLeur

Verbreden Rijksweg 58

HENSCHEL kipper geladen door een BOOM dragline van Rasenberg.









Foto archief weg & Bouw Museum

1967
   
6702

EttenLeur

Verbreden Rijksweg 58

HENSCHEL kipper geladen door een BOOM dragline van Rasenberg.









Foto Jos Jansen

1967
   
6703

EttenLeur

Verbreden Rijksweg 58

DAF, HENSCHEL en STEYR kippers.






Foto Jos Jansen

1967
   
6704

EttenLeur

Verbreden Rijksweg 58









Foto Jos Jansen

1967
   
  In 1967 worden een nieuw kantoor, werkplaats en opslagloodsen in gebruik genomen op het industrieterrein Emer Zuid in Breda, vanaf die tijd groeien de activiteiten in het speciaal- en zwaar transport en kraanverhuur.
   
6710

Breda

Kippers op de opening van het nieuwe kantoor en werkplaatsen aan de Backer en Ruebweg.








1967
   
6801


HENSCHEL H 261 kipper geladen door een PRIESTMAN dragline
















jaren '60
   
6901

Willemstad

Bouw Volkenraksluizen




















1969
   
6902

Willemstad

Bouw Volkenraksluizen













1969
   
7301

Willemstad

Uitgraven bouwput voor de uitbreiding van de Volkeraksluizen










Foto Toon Pollemans

1973
   
7302

Willemstad

Uitgraven bouwput voor de uitbreiding van de Volkerak-sluizen














Foto Toon Pollemans

1973
   
7304

Willemstad

Uitgraven bouwput voor de uitbreiding van de Volkerak-sluizen

RICHIER H 22C en PRIESTMAN dragline









Foto archief RWS

1973
   
7305

Willemstad

Uitgraven bouwput voor de uitbreiding van de Volkerak-sluizen







Foto archief RWS

1973
   
7306

Willemstad

Uitgraven bouwput voor de uitbreiding van de Volkerak-sluizen

HENSCHEL H 261 ingezet voor het transport van beton.


















Foto archief RWS

1973
   
7308

Willemstad

Uitbreiding van de Volkerak-sluizen

RICHIER H 22C weggezakt op het stort



















Foto Toon Pollemans

1973
   
7501

Willemstad

Uitbreiding van de Volkerak-sluizen

Nieuwe CATERPILLAR 980B nog zonder cabine.

 

 

 

 

 

1975

Foto Toon Pollemans

 

   
7502

Willemstad

Uitbreiding Volkeraksluizen

 

 

 

 

 

1975

Foto Toon Pollemans

 

 

   
7503

Nieuw Vossemeer

Aanleg Schelde-Rijn kanaal

HITACHI UH 06 

 

 

 

 

 

 

 

1975

Foto Toon Pollemans

 

   
7506

Nieuw Vossemeer

Aanleg Schelde-Rijn kanaal

RICHIER H 22 C

 

 

 

 

 

1975

Foto Toon Pollemans

 

   
7701

Brouwersdam

HITACHI UH 09

 

 

 

 

1977

Foto Toon Pollemans

   
7702

Brouwersdam

HITACHI UH 09

 

 

 

 

1977

Foto Toon Pollemans

   
7702

Den Osse

 

 

 

 

 

 

 

1977

Foto Toon Pollemans

 

   
7704

Den Osse

HITACHI UH 09

 

 

 

 

 

 

1977

Foto Toon Pollemans

 

 
0006
   
7710

Aanleg N261 omlegging Hilvarenbeek

Holleman werkt hier als onderaannemer van V.O.W.

HITACHI UH 08

 

07-11-1977

Foto Huub van Dijk

 

 
7711

Hilvarenbeek aanleg N 261

Priestman Dragline

 

 

 

 

17-10-1977

Foto Huub van Dijk

 

 
7712

Hilvarenbeek aanleg N 261

CAT 980B laad een Mercedes kipper

 

 

 

 

10-10-1977

Foto Huub van Dijk

 

 
7713

Hilvarenbeek aanleg N 261

CATERPILLAR  980B

 

 

 

 

 

17-10-1977

Foto Huub van Dijk

 

 
7801

Hilvarenbeek aanleg N 261 

 

 

08-01-1978

Foto Huub van Dijk

 

 
7802

Hilvarenbeek aanleg N 261

CAT D 6 B bulldozer en CAT 980 B loader op het zanddepot bij de Beekse Bergen

 

03-01-1978

Foto Huub van Dijk

 

 
7803

Hilvarenbeek aanleg N 261

CAT 966B en 980B laden een M.A.N. kipper

 

 

 

09-01-1978

Foto Huub van Dijk

 

 
7804

Hilvarenbeek aanleg N 261

 

 

 

09-01-1978

Foto Huub van Dijk

 

 
7805

Hilvarenbeek aanleg N 261 

 

 

 

 

27-01-1978

Foto Huub van Dijk

 

 
7806

Hilvarenbeek aanleg N 261

 

 

 

 

30-01-1978

Foto Huub van Dijk

 

 
7807

Hilvarenbeek aanleg N 261

Een demo DJB D 250 op het werk

   

 

01-03-1978

Foto Huub van Dijk

 

 
7808

Hilvarenbeek aanleg N 261

Daar moeten de M.A.N. - en en de Mercedessen het tegen afleggen.

 

 

 

01-03-1978

Foto Huub van Dijk

 

 
7809

Hilvarenbeek aanleg N 261

CAT 235 graafmachine.

 

 

06-03-1978

Foto Huub van Dijk

   
7810

Hilvarenbeek aanleg N 261

CATERPILLAR  235

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12-06-1978

Foto Huub van Dijk

   
7811

Hilvarenbeek aanleg N 261

CAT 966C Loader

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12-07-1978

Foto Huub van Dijk

   
7812

Hilvarenbeek aanleg N 261

CAT D6B

 

 

 

 

23-11-1978

Foto Huub van Dijk

   
7813

Hilvarenbeek aanleg N 261

CAT 966C loader

 

 

 

23-11-1978

Foto Huub van Dijk

   
7815

Hoofddorp

CAT 235

Overslag zand

 

 

 

 

1978

Foto Toon Pollemans 

   
7816

Tholen

CAT 235 en een DJB D 250 dumper van Jac Rijk

 

 

 

 

1978

Foto Toon Pollemans

 

   
7817

 

Mercedes bus

 

 

 

 

 

 

1978

Toon Pollemans  

   
7901

Hilvarenbeek aanleg N 261

CAT 966C

Toen zat hij vast

 

 

 

 

27-03-1979

Foto Huub van Dijk

   
7902

Rotterdam Heinenoordtunnel

 

 

 

 

1979

Foto Toon Pollemans

 

   
7905

 

 

 

 

 

 

 

jaren '70

 

 

   
8001

Vlaardingen

 

 

 

 

 

 

1980

Foto Toon Pollemans

 

   
8101

Neeltje Jans.

CAT 966 C op transport

 

 

 

 

1981

Foto Toon Pollemans

   
0005
   
  In de jaren negentig stopt men met de afdeling grond- verzet en transport, de onderneming richt zich dan op het kraanverhuur, industriŽle verhuizingen, speciaal en zwaar transport nationaal en internationaal en het verhuren van mobiele en rupskranen.
Begin 2004  word het bedrijf verkocht aan Mammoet Road Cargo in Oudenbosch.