Heeren N.V.

Roosendaal

 

 
   
 

 

   
  Wanneer W. HEEREN sr. in 1937 een bescheiden begin maakt met de oprichting van een transportonderneming zitten de paardekrachten al onder de motorkap van een kipper waarvan het merk niet meer bekent is maar wel de prijs, maar liefst 260 gulden !
Ondanks het harde werken kwam er niet genoeg geld binnen om het gezin te onderhouden, een uitbreiding van het wagenpark was dus broodnodig, kort voor de tweede wereld oorlog waren reeds een viertal wagens op weg, dat stukje opbouw werd de volgende jaren teniet gedaan, na de oorlog begint W. Heeren Sr. opnieuw en specialiseert zich in het transporteren van zand en grond.
Intussen groeien de vier zonen Andrť, Rinus, Clemens en John op te midden van een groeiend transportbedrijf en zijn ze na hun schooltijd vaak te vinden in, naast en op de vrachtwagens.
   
5001

Roosendaal.

De kippers na de tweede wereldoorlog waren natuurlijk GMC's.





















Foto Caterpillar Machineschrift

Jaren '50
   
  Na de watersnoodramp in 1953 is men volop aan het werk in Zeeland om grond en materialen te transporteren voor het herstellen van de dijken. Gedurende de tijd dat W. Heeren & Zonen in Zeeland actief was woonde de gehele familie in een woonwagen, in deze jaren reden de zonen al op de kippers hoewel ze gezien hun leeftijd konden ze nog niet in bezit zijn van een geldig rijbewijs, maar een kniesoor die daar op lette, de dijken moesten gewoon zo snel mogelijk dicht ! Na deze periode ontstond de behoefte om naast het vervoer ook het laden ter hand te nemen en een FUCHS draadkraan gemonteerd op een GMC werd gekocht, gevolgd door een UNIT dragline met een 800 liter bak.
Tot 1959 werd al het werk uitgevoerd met eigen familieleden, daarna ging men personeel aannemen.
   
6001

Roosendaal.

Oprichter W. Heeren bij zijn materieelvloot.




















Foto Caterpillar Machineschrift

Jaren '60
   
  In de loop van de jaren zestig groeit men uit tot een echt aannemersbedrijf, het eerste werk betreft het grondverzet voor de Markttunnel in Roosendaal, door de grotere verscheidenheid bij de uit te voeren werken zien we het machinepark fors uitbreiden, vrachtwagens, draglines (Priestman, Unit) en de eerste bulldozer een John Deere.
In 1964 veranderd het bedrijf van een eenmanszaak maar een besloten familie N.V. en worden de vier broers in de directie opgenomen. De werf bevind zich dan op de Gastelseweg.
   
6701

Roosendaal.

Grondverzet t.b.v. een nieuwe woonwijk.











Foto Archief Roosendaal

1967
   
  De tijd van de zeer grote grondverzetwerken breekt aan zoals in 1969 een grondwerk voor een sluizencomplex in het Albertkanaal (B) 300.000 M3 en in combinatie met collega Holleman en diverse onderaannemers het grondverzet voor de E 314 Lummen - Boorsem (B) waarbij in negen maanden tijd 2.9 miljoen M3 grond werd verzet.
   
7001

Willemstad.

Uitgraven bouwput voor de Volkeraksluizen.








Foto Caterpillar Machineschrift

1970
   
7002

BelgiŽ


Caterpillar D8H













Foto Caterpillar Machineschrift

1970
   
  Begin jaren zeventig word een nieuw kantoor en werf in gebruik genomen in Roosendaal aan de Buyenstraat en word het bedrijf in vier takken opgesplitst te weten, Holding, Aannemingsbedrijf, Kraanverhuur en Transport.
Rond deze tijd word de eerste Caterpillar gekocht een D6B bulldozer.
   
   
   
7701



Caterpillar 988 en DJB D250.














Foto Caterpillar Machineschrift

1977
   
  In 1975 is Heeren de eerste aannemer die buiten Engeland de eerste DJB dumpers in gebruik neemt ze worden ingezet bij het uitgraven van de T70 tunnel in Antwerpen waar in totaal 2.3 miljoen M3 grond moest worden verzet.
Eind jaren zeventig word het droge grondverzet t.b.v. de Krammersluizen aangenomen.
   
8201

Bouw Krammersluizen.

CAT 235 graafmachine en DJB  D 250 dumper.

 

 

 

 

 

 

 

26-03-1982

Foto Huub van Dijk

   
8202

Bouw Krammersluizen.

Aanvullen grond rondom de kunstwerken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26-03-1982

Foto Huub van Dijk

   
8203

Bouw Krammersluizen.

Caterpillar D6B en DJB D250. 

 

 

 

 

 

05-08-1982

Foto Huub van Dijk

   
8204

Bouw Krammersluizen.

Laden van een DJB dumper D 250 met een BOOM dragline van J.D.JANSE uit Middelburg.

 

 

 

 

 

05-08-1982

Foto Huub van Dijk

   
8205

Bouw Krammersluizen.

CAT 988 wiellader.

 

 

 

 

 

 

05-08-1982

Huub van Dijk

   
8301

Bouw Krammersluizen.

 

 

 

 

 

 

 

 

1983

 

   
8302

Bouw Krammersluizen.

CAT 988 wiellader.

 

 

 

 

 

 

 

 

1983

 

   
  Begin jaren tachtig word een groot grondverzet werk aangenomen op de Maasvlakte, het uitgraven van het Hartelkanaal en het vrij komende zand (900.000 M3) en klei (100.000M3) transporteren over een afstand van vier kilometer, naast 4 stuks 6x6 kippers en vijftien DJB dumpers werden hier ook vier stuks Caterpillar 773 starre dumptrucks ingezet.
Verder vond je hier twee stuks CAT 245 en drie stuks 235 graafmachines, 2 stuks 834 en een International  wieldozer, een stuks 966C en 988 wiellader en een grader aan het werk.
   
8305

Rotterdam Maasvlakte

CATERPILLAR  834 wieldozer en een INTERNATIONAL HOUGH 120 D paydozer met sloperblad.

 

 

 

 

 

 

 

1983

Archief Joop Vellinga

 

   
8501

Roosendaal.

 

RUSTON 22RB en DJB D250

 

 

 

1985

 

   
8701

Nispen.

Ingraven van een waterleidingzinker.

CATERPILLLAR 235 graafmachine.

 

 

 

Eind jaren '80

Archief Ad Gevers

   
8702

Nispen.

CATERPILLLAR 235 graafmachine.

 

 

 

 

 

Eind jaren '80

Archief Ad Gevers

   
8703

Nispen.

CATERPILLLAR 235 graafmachine.

 

 

 

 

 

 

 

Eind jaren '80

Archief Ad Gevers

   
8704

Nispen.

CATERPILLLAR 235 graafmachine.

 

 

 

 

 

 

 

Eind jaren '80

Archief Ad Gevers

   
8705

Best.

Afgraven bovenlaag voor de zandwinning Ekkersweijer in samenwerking met KWINTEN, later het recreatiebad AquaBest.

CATERPILLAR 245 en een D.J.B.  D 250 dumper.

 

 

 

Eind jaren '80

Archief Ad Gevers

   
8706

Best.

 

 

 

 

 

 

Eind jaren '80

Archief Ad Gevers

   
8707

Best.

Een nog vrij nieuwe CAT 245.

 

 

 

 

 

 

 

 

Eind jaren '80

Archief Ad Gevers

   
8707

Best.

D.J.B. D 250 dumper.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eind jaren '80

Archief Ad Gevers

   
8801

Best Ekkersweijer.

CATERPILLAR 245 graafmachine en 824 B wieldozer.

 

 

 

 

Augustus 1988

foto Huub van Dijk

 

   
8802

Best.

 

 

 

 

Augustus 1988

foto Huub van Dijk

 

   
8803

Best.

 

 

 

 

 

 

Augustus 1988

foto Huub van Dijk

 

   
8804

Best.

D.J.B. 350 dumper.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Augustus 1988

foto Huub van Dijk

 

   
8805

Best.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Augustus 1988

foto Huub van Dijk

 

   
8806

Best.

 

 

 

 

 

 

 

Augustus 1988

foto Huub van Dijk

 

   
8807

Best.

CATERPILLAR 824  B wieldozer.

 

 

 

 

 

Augustus 1988

foto Huub van Dijk

 

   
8808

Best.

 

 

 

 

 

 

 

Augustus 1988

foto Huub van Dijk

 

   
8801

Best.

CATERPILLAR 824 B wieldozer.

 

 

 

 

 

 

 

Augustus 1988

foto Huub van Dijk

 

   
8810

Best.

 

 

 

 

 

 

Augustus 1988

foto Huub van Dijk

 

   
8901

Roosendaal.

Aanleg industrieterrein

CAT 245 en DJB D250

 

 

 

 

 

 

1989

foto archief Roosendaal

   
8902

Roosendaal.

Aanleg industrieterrein

 

 

 

 

 

1989

foto archief Roosendaal

   
8903

Roosendaal.

Aanleg industrieterrein

CAT 245 en DJB D250

 

 

 

 

 

1989

foto archief Roosendaal

   
8904

Roosendaal.

Aanleg industrieterrein

Eerste spade met de CAT 245.

 

 

 

 

 

1989

foto archief Roosendaal

   
8905

Roosendaal.

Aanleg industrieterrein

CAT 245 en DJB D250

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1989

foto archief Roosendaal

   
8910

Best Ekkersweijer.

Inrichten strandbad.

CATERPILLAR 824 B wieldozer.

 

 

 

Mei 1989

foto Huub van Dijk

   
8911

Best Ekkersweijer.

CATERPILLAR 235.

 

 

 

 

Mei 1989

foto Huub van Dijk

   
8912

Best Ekkersweijer.

 

 

 

 

 

 

 

 

Mei 1989

foto Huub van Dijk

   
8913

Best Ekkersweijer.

 

 

 

 

 

 

Mei 1989

foto Huub van Dijk

   
8914

Best Ekkersweijer.

 

 

 

 

 

 

 

Mei 1989

foto Huub van Dijk

   
8915

Best Ekkersweijer.

CATERPILLAR 245

 

 

 

 

 

Mei 1989

foto Huub van Dijk

   
8916

Best Ekkersweijer.

 

 

 

 

 

 

Mei 1989

foto Huub van Dijk

   
8917

Best Ekkersweijer.

 

 

 

 

 

 

 

Mei 1989

foto Huub van Dijk

   
8918

Best Ekkersweijer.

 

 

 

 

 

 

Mei 1989

foto Huub van Dijk

   
8919

Best Ekkersweijer.

 

 

 

 

 

 

Mei 1989

foto Huub van Dijk

   
8920

Best Ekkersweijer.

 

 

 

 

 

 

 

 

Mei 1989

foto Huub van Dijk

   
9401

Tilburg.

Herinrichten vuilnisstort de Spinder.

VOLVO A 35 en HITACHI EX 750 van Van Hees. 

 

 

 

 

 

September 1994

foto Huub van Dijk

   
9601

Tilburg.

Zandwinning Noorderplas.

VOLVO A 35 en HITACHI EX 750 van Van Hees. 

 

 

 

 

 

 

 

Oktober 1996

foto Huub van Dijk

   
9602

Tilburg.

Zandwinning Noorderplas.

VOLVO A 35 en HITACHI EX 750 van Van Hees. 

 

 

 

 

 

Oktober 1996

foto Huub van Dijk

   
9701

Tilburg.

Aanleg Burgemeester Bechtweg.

CATERPILLAR 219D LC 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maart 1997

foto Huub van Dijk

   
9702

Tilburg.

Aanleg Burgemeester Bechtweg.

CATERPILLAR 219D LC 

 

 

 

 

 

Maart 1997

foto Huub van Dijk

   
9703

Tilburg.

Aanleg Burgemeester Bechtweg.

CATERPILLAR 219D LC 

 

 

 

 

 

 

 

Maart 1997

foto Huub van Dijk

   
9705

Tilburg.

Aanleg Burgemeester Bechtweg.

CATERPILLAR 219D LC 

 

 

 

 

Mei 1997

foto Huub van Dijk

   
9706

Tilburg.

Aanleg Burgemeester Bechtweg.

CATERPILLAR 325 L

 

 

 

 

 

Mei 1997

foto Huub van Dijk

   
9707

Tilburg.

Aanleg Burgemeester Bechtweg.

CATERPILLAR 325 L

 

 

 

 

 

Mei 1997

foto Huub van Dijk

   
9708

Tilburg.

Aanleg Burgemeester Bechtweg.

 

 

 

 

 

Juni 1997

foto Huub van Dijk

   
9709

Tilburg.

Aanleg Burgemeester Bechtweg.

CATERPILLAR 325 L

 

 

 

 

Juni 1997

foto Huub van Dijk

   
9710

Tilburg.

Aanleg Burgemeester Bechtweg.

CATERPILLAR 219D LC

 

 

 

 

September 1997

foto Huub van Dijk

   
9711

Tilburg.

Aanleg Burgemeester Bechtweg.

CATERPILLAR 325 L

 

 

 

 

September 1997

foto Huub van Dijk

   
20001

Tilburg.

Aanleg Burg. Bechtweg fase 2)

HAMM trilrolwals

 

 

Maart 2000

foto Huub van Dijk

   
20002

Tilburg.

Aanleg Burg. Bechtweg fase 2)

 

 

 

Maart 2000

foto Huub van Dijk

   
  In 2004 word de afdeling grondverzet verkocht  aan Heijmans Rosmalen en gaat men verder met Transport, kraanverhuur en zand en grind handel, het laatste onderdeel word in 2017 af gestoten.
   
   

Huidig adres

Heeren Groep

Gastelseweg 161          4705 RA Roosendaal

T 0165 - 54 59 10             F 0165 - 55 34 54

   Email: info@heerengroep.nl        www.heeren-roosendaal.nl