COMBINATIE MAASROUTE

s'Hertogenbosch

 
   

 

Voor de aanleg van de Maasroute (A-59) wegvak Waalwijk - Wagenberg werd in 1967 een samenwerkingsverband gevormd tussen de aannemers : HEIJMANS Rosmalen, N.B.M. Vught en N.V. De WIJS Made de COMBINATIE MAASROUTE.

De verharding van de weg bestond uit een betonverharding en alle drie de aannemers hadden hiervoor het benodigde materieel wat werd samen gevoegd in een onderneming.

Na de oplevering van de Maasroute in 1969 werd de combinatie niet meer ontbonden en onder de naam COMBINATIE MAASROUTE werden door heel het land wegen voorzien van een betonverharding. 

   

6801

Aanleg Maasroute (A-59)

Sprang-Capelle

De betontrein aan het werk

 

 

 

 

1968

Foto Streekarchief Langstraat

   
  In opdracht van de Provincie Noord Brabant werd al in 1954 met de aanleg van de Maasroute begonnen, dat betrof het wegvak Den Bosch - Vlijmen, daarna waren er nog een stuk of twintig bestekken waarvan de laatste drie het 23,5 km lange wegvak Waalwijk - Wagenberg betrof wat door de combinatie Maasroute werd aangenomen.
De weg bestond uit twee gescheiden rijbanen met betonverharding  een breedte van 7.15 meter en een vluchtstrook van 2.75 meter.
   

6802

Aanleg Maasroute (A-59)

Sprang-Capelle

De betontrein aan het werk

 

 

 

 

 

1968

Foto Streekarchief Langstraat

   

6803

Aanleg Maasroute (A-59)

Sprang-Capelle

De betontrein aan het werk

 

 

 

 

 

1968

Foto Streekarchief Langstraat

   

6805

Aanleg Maasroute (A-59)

Waalwijk

De betontrein aan het werk

 

 

 

 

 

 

1968

Foto Streekarchief Langstraat

   

6806

Aanleg Maasroute (A-59)

Waalwijk

De betontrein aan het werk

 

 

 

 

 

 

 

 

1968

Foto Streekarchief Langstraat

   

6807

Aanleg Maasroute (A-59)

Waalwijk

De betontrein aan het werk

 

 

 

 

 

 

 

1968

Foto archief weg & bouw museum

   

6902

Aanleg Maasroute (A-59)

 

1969

Foto Streekarchief Langstraat

   

6903

Aanleg Maasroute (A-59)

1969

Foto Streekarchief Langstraat

   

6904

Aanleg Maasroute (A-59)

Waalwijk

Opening van de Maasroute op 29 augustus 1969 met vuurwerk.

 

 

 

 

 

 

 

 

1969

Foto Streekarchief Langstraat

   

6905

Aanleg Maasroute (A-59)

Artikel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1969

Nederlands dagblad

   

7101

Aanleg N 261  Tilburg - Beekse Bergen

A.B.G. betontrein in de bocht

De GROVE kraan van HOLLEMAN staat paraat om uit de rails gelopen machines terug te plaatsen

 

 

Juni 1974

Foto Huub van Dijk

   
7102

Aanleg N 261

VÖGELE Betonmenginstalllatie

 

 

 

 

 

 

juni 1971

Foto Huub van Dijk

   
7103

Aanleg N 261

A.B.G. betontrein / betonafwerkmachine

 

 

 

 

 

november 1971

Foto Huub van Dijk

   
7104

Aanleg N 261

A.B.G. Betontrein /  betonverdeler

 

 

 

 

november 1971

Foto Huub van Dijk

   
7105

Aanleg N 261

A.B.G. betontrein / betonspreider

 

 

 

 

 

november 1971

Foto Huub van Dijk

   
7106

Aanleg N 261

Verbindingstunnel Beekse Bergen

 

 

 

 

 

november 1971

Foto Huub van Dijk

   
7107

Aanleg N 261

S.G.M.E. betonmenginstallatie

 

 

 

 

 

december 1971

Foto Huub van Dijk.

   

7301

 

De betontrein aan het werk

 

 

 

 

 

1973

Foto Weg en Bouw Museum

   

8301

Maastricht - Airport

VÖGELE betontrein legt de fundering voor de verlengde start- landingbaan

 

 

 

1983

Foto archief Grontmij

   

8302

Maastricht - Airport

VÖGELE betontrein.

 

 

 

 

 

1983

Foto archief Grontmij

   

8303

Maastricht - Airport

VÖGELE betontrein.

 

 

 

 

 

1983

Foto archief Grontmij

   

9001

 

C.M.I. Slipform-paver

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '90

Foto Weg en Bouw Museum

   

9002

 

GOMACO Slipformpaver voor fietspaden

 

 

 

 

 

 

jaren '90

Foto Weg en Bouw Museum

   

9901

Terneuzen - Westerschelde tunnel

GOMACO betonmenginstallatie

 

 

 

 

 

1999

Foto Huub van Dijk

   
  Ergens in de jaren zeventig valt aannemer De Wijs af maar de overige partners houden de combinatie in stand tot in de jaren negentig de aanleg van betonwegen verminderd en de N.B.M. word opgenomen in de B.A.M. begin jaren 2000 word de beslissing genomen om de samenwerking te beëindigen en de Combinatie Maasroute houd op te bestaan.