COMBINATIE MAASROUTE s'Hertogenbosch |
|
|
Voor de aanleg van de Maasroute (A-59) wegvak Waalwijk - Wagenberg werd in 1967 een samenwerkingsverband gevormd tussen de aannemers : HEIJMANS Rosmalen, N.B.M. Vught en N.V. De WIJS Made de COMBINATIE MAASROUTE. De verharding van de weg bestond uit een betonverharding en alle drie de aannemers hadden hiervoor het benodigde materieel wat werd samen gevoegd in een onderneming. Na de oplevering van de Maasroute in 1969 werd de combinatie niet meer ontbonden en onder de naam COMBINATIE MAASROUTE werden door heel het land wegen voorzien van een betonverharding. |
6801 Aanleg Maasroute (A-59) Sprang-Capelle De betontrein aan het werk
1968 Foto Streekarchief Langstraat |
|
In opdracht van de Provincie Noord Brabant werd al in 1954 met de aanleg
van de Maasroute begonnen, dat betrof het wegvak Den Bosch - Vlijmen,
daarna waren er nog een stuk of twintig bestekken waarvan de laatste
drie het 23,5 km lange wegvak Waalwijk - Wagenberg betrof wat door de
combinatie Maasroute werd aangenomen. De weg bestond uit twee gescheiden rijbanen met betonverharding een breedte van 7.15 meter en een vluchtstrook van 2.75 meter. |
|
6802 Aanleg Maasroute (A-59) Sprang-Capelle De betontrein aan het werk
1968 Foto Streekarchief Langstraat |
|
6803 Aanleg Maasroute (A-59) Sprang-Capelle De betontrein aan het werk
1968 Foto Streekarchief Langstraat |
|
6805 Aanleg Maasroute (A-59) Waalwijk De betontrein aan het werk
1968 Foto Streekarchief Langstraat |
|
6806 Aanleg Maasroute (A-59) Waalwijk De betontrein aan het werk
1968 Foto Streekarchief Langstraat |
|
6807 Aanleg Maasroute (A-59) Waalwijk De betontrein aan het werk
1968 Foto archief weg & bouw museum |
|
6902 Aanleg Maasroute (A-59)
1969 Foto Streekarchief Langstraat |
|
6903 Aanleg Maasroute (A-59) 1969 Foto Streekarchief Langstraat |
|
6904 Aanleg Maasroute (A-59) Waalwijk Opening van de Maasroute op 29 augustus 1969 met vuurwerk.
1969 Foto Streekarchief Langstraat |
|
6905 Aanleg Maasroute (A-59) Artikel
1969 Nederlands dagblad |
|
7101 Aanleg N 261 Tilburg - Beekse Bergen A.B.G. betontrein in de bocht De GROVE kraan van HOLLEMAN staat paraat om uit de rails gelopen machines terug te plaatsen
Juni 1974 Foto Huub van Dijk |
|
7102
Aanleg N 261 VÖGELE Betonmenginstalllatie
juni 1971 Foto Huub van Dijk |
|
7103
Aanleg N 261 A.B.G. betontrein / betonafwerkmachine
november 1971 Foto Huub van Dijk |
|
7104
Aanleg N 261 A.B.G. Betontrein / betonverdeler
november 1971 Foto Huub van Dijk |
|
7105
Aanleg N 261 A.B.G. betontrein / betonspreider
november 1971 Foto Huub van Dijk |
|
7106
Aanleg N 261 Verbindingstunnel Beekse Bergen
november 1971 Foto Huub van Dijk |
|
7107
Aanleg N 261 S.G.M.E. betonmenginstallatie
december 1971 Foto Huub van Dijk. |
|
7301
De betontrein aan het werk
1973 Foto Weg en Bouw Museum |
|
8301 Maastricht - Airport VÖGELE betontrein legt de fundering voor de verlengde start- landingbaan
1983 Foto archief Grontmij |
|
8302 Maastricht - Airport VÖGELE betontrein.
1983 Foto archief Grontmij |
|
8303 Maastricht - Airport VÖGELE betontrein.
1983 Foto archief Grontmij |
|
9001
C.M.I. Slipform-paver
jaren '90 Foto Weg en Bouw Museum |
|
9002
GOMACO Slipformpaver voor fietspaden
jaren '90 Foto Weg en Bouw Museum |
|
9901 Terneuzen - Westerschelde tunnel GOMACO betonmenginstallatie
1999 Foto Huub van Dijk |
|
Ergens in de jaren zeventig valt aannemer De Wijs af maar de overige partners houden de combinatie in stand tot in de jaren negentig de aanleg van betonwegen verminderd en de N.B.M. word opgenomen in de B.A.M. begin jaren 2000 word de beslissing genomen om de samenwerking te beëindigen en de Combinatie Maasroute houd op te bestaan. | |